Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke/Baron vs F10/F12 vs Fritschi
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 904745" data-attributes="member: 49358"><p>Erfarenheter skiljer sig mycket, så är det. Sj så byggar jag mina påstående på liknande sätt. Plus att jag är så nörd att jag med nöje läser så många tester jag kan komma åt för att få fler synvinklar än min egen. Tester som på wildsnow, blister, åka skidor, fri flyt, MnO...allt ger mer kunskap och fler dimensioner och gör att jag kan reflektera över hur andra upplever skidor.</p><p></p><p>Som exempel F12 vs Dukes. Uppelver jag själv att insteget i ett par F12 är det värsta som finns. Lät som att jag hade sönder bindningen när jag klev i. Åkningen däremot var ngt annat! Kändes som att den hade bättre kontakt med skidan som om den inte var lika hög som duken. Detta testet vart utfört i hård och milt sagt otroligt uppkört och isigt åreföre. Ett väldigt gott test för att se hur bra en skida svara eller känns på foten. Men jag väljer ändå duken. Varför? DIN plus mer metall <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> Mina har hängt med i snart 4 säsonger.</p><p></p><p></p><p>Det händer nog att folk skruvar högre än vad de behöver. Men jag tror att de flesta på det här forumet har på ett eller annat sätt kommit fram vilken din de bör ligga på. Sj skruvar har jag mina dukes på 14 och 916 på 13 och fks på 13, men när duken sitter under mina fötter är jag ute efter mjuk snö och kör i regel inte lika hårt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 904745, member: 49358"] Erfarenheter skiljer sig mycket, så är det. Sj så byggar jag mina påstående på liknande sätt. Plus att jag är så nörd att jag med nöje läser så många tester jag kan komma åt för att få fler synvinklar än min egen. Tester som på wildsnow, blister, åka skidor, fri flyt, MnO...allt ger mer kunskap och fler dimensioner och gör att jag kan reflektera över hur andra upplever skidor. Som exempel F12 vs Dukes. Uppelver jag själv att insteget i ett par F12 är det värsta som finns. Lät som att jag hade sönder bindningen när jag klev i. Åkningen däremot var ngt annat! Kändes som att den hade bättre kontakt med skidan som om den inte var lika hög som duken. Detta testet vart utfört i hård och milt sagt otroligt uppkört och isigt åreföre. Ett väldigt gott test för att se hur bra en skida svara eller känns på foten. Men jag väljer ändå duken. Varför? DIN plus mer metall :) Mina har hängt med i snart 4 säsonger. Det händer nog att folk skruvar högre än vad de behöver. Men jag tror att de flesta på det här forumet har på ett eller annat sätt kommit fram vilken din de bör ligga på. Sj skruvar har jag mina dukes på 14 och 916 på 13 och fks på 13, men när duken sitter under mina fötter är jag ute efter mjuk snö och kör i regel inte lika hårt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke/Baron vs F10/F12 vs Fritschi
Tillbaka
Topp