Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke vs FT 12 - förvirrande
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 794625" data-attributes="member: 46762"><p>Om du vill ha något hyffsat lätt i ung. samma storlek, spana in Salomon Sentinel som är ny för den kommande säsongen. Inte jättebred, runt 95mm, men hyffsat lätt och lätt tiprocker (och platt tail vilket ju är bra för hudande). Den väger in på 2,1kg för 184 och 2,2 för 191. Utan att ha åkt Coomback, men däremot andra K2-skidor, skulle jag kunna sätta ganska många slantar på att Sentinel både är roligare och stabilare.</p><p></p><p>Ang. DPS-skidor med kolfiber som komplement till träkärnan (det är inte enbart kolfiber)... Den låga vikten och spänsten som kolfibern gör jättemycket för åkningen. Det är som ofjädrad vikt på cyklar/bilar, känslan blir så mycket bättre!</p><p></p><p>StigStrand, du behöver inte vara rädd för att sätta ett andra hålpar i skidorna, plugga fint så blir det ingen som helst skillnad. Mina STH16 på mina Lotusar sitter i fjärde hålparet (vi snackar seriös prästost!), och det funkar utmärkt!</p><p></p><p>Om jag får slantar över och kan passa in i hålmönstren så kommer jag slänga på ett par Dynafitbindningar på Lotusarna då jag har ett par Wailer 112 som kommer till hösten. Wailern kommer bli förstaskida till typ allt, så Lotusarna kommer få minimalt med åkning. Lika bra att tura med dem om det går att få på bindningarna är min tankegång.</p><p></p><p>Ang. Dynafit har jag bara hört fina omdömen om stabilitet och liknande. Det enda är ju som sagt pyssel med isbildning och liknande, men med en bindning är det viktigt att man sitter fast när man åker, meck på och av känns mindre viktigt för mig...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 794625, member: 46762"] Om du vill ha något hyffsat lätt i ung. samma storlek, spana in Salomon Sentinel som är ny för den kommande säsongen. Inte jättebred, runt 95mm, men hyffsat lätt och lätt tiprocker (och platt tail vilket ju är bra för hudande). Den väger in på 2,1kg för 184 och 2,2 för 191. Utan att ha åkt Coomback, men däremot andra K2-skidor, skulle jag kunna sätta ganska många slantar på att Sentinel både är roligare och stabilare. Ang. DPS-skidor med kolfiber som komplement till träkärnan (det är inte enbart kolfiber)... Den låga vikten och spänsten som kolfibern gör jättemycket för åkningen. Det är som ofjädrad vikt på cyklar/bilar, känslan blir så mycket bättre! StigStrand, du behöver inte vara rädd för att sätta ett andra hålpar i skidorna, plugga fint så blir det ingen som helst skillnad. Mina STH16 på mina Lotusar sitter i fjärde hålparet (vi snackar seriös prästost!), och det funkar utmärkt! Om jag får slantar över och kan passa in i hålmönstren så kommer jag slänga på ett par Dynafitbindningar på Lotusarna då jag har ett par Wailer 112 som kommer till hösten. Wailern kommer bli förstaskida till typ allt, så Lotusarna kommer få minimalt med åkning. Lika bra att tura med dem om det går att få på bindningarna är min tankegång. Ang. Dynafit har jag bara hört fina omdömen om stabilitet och liknande. Det enda är ju som sagt pyssel med isbildning och liknande, men med en bindning är det viktigt att man sitter fast när man åker, meck på och av känns mindre viktigt för mig... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke vs FT 12 - förvirrande
Tillbaka
Topp