Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke vs FT 12 - förvirrande
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 794949" data-attributes="member: 40123"><p>Godagens Carled</p><p>Vad jag kan se så är Salomonskidan inte mkt lättare än Pro Ridern. PR väger in på 2,3kg för 190cm. Med Sentinel så är den ju då inte så markant mycket lättare jämfört med PR bara 100gr per skida - och då tappar jag lite av hela grejen. Med K2 så kommer jag ner ca 300-400gr per skida + tappar en del gram på från duke till FT12. Sen förvånar det mig när jag är inne och söker på Sentinel och den är bla byggd med bambu,, och ändå väger så mkt..</p><p>Annars verkar egenskaperna trevliga på det man hittar på film på nätet/läsbart). Det jämförs med Mantra vilket jag har haft tidigare (som jag var kanon i hårt underlag... men var trågkiga när det var mjukare före... dom var sk lite "döda".)</p><p>Rätta mig om jag har fel när det gäller vikterna...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 794949, member: 40123"] Godagens Carled Vad jag kan se så är Salomonskidan inte mkt lättare än Pro Ridern. PR väger in på 2,3kg för 190cm. Med Sentinel så är den ju då inte så markant mycket lättare jämfört med PR bara 100gr per skida - och då tappar jag lite av hela grejen. Med K2 så kommer jag ner ca 300-400gr per skida + tappar en del gram på från duke till FT12. Sen förvånar det mig när jag är inne och söker på Sentinel och den är bla byggd med bambu,, och ändå väger så mkt.. Annars verkar egenskaperna trevliga på det man hittar på film på nätet/läsbart). Det jämförs med Mantra vilket jag har haft tidigare (som jag var kanon i hårt underlag... men var trågkiga när det var mjukare före... dom var sk lite "döda".) Rätta mig om jag har fel när det gäller vikterna... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke vs FT 12 - förvirrande
Tillbaka
Topp