Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke vs FT 12 - förvirrande
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 795769" data-attributes="member: 40123"><p>okidoki, </p><p>det jag baserar det på är att jag åkt ett par korridorer och ser då när det gäller hoppsväng och snäva passager att det är lättare och smidigare att komma runt om man inte har för mkt under fötterna,,, men det är en smaksak.</p><p>Sen angående det du skriver angående offpistskidors mått,, så är jag lite kluven om mm under foten,,,</p><p>När jag åkt i alperna så har många guider jag haft sällan mer än 90cm,, och regel inte längre skida än vad dom själva är... Men när jag var i Kanada och åkte med guider,, så var dom mycket sällan under 110mm.</p><p>Jag tror mycket har med trender att göra. ... jag har själv åkte hela offpistveckor med skicrossskidor som är 66mm under foten och 10cm kortare än mig (man får jobbas som ett svin),, för sedan åkt med både Mantra, Gotama och nu Pro Rider...</p><p>Jag ser det så att man får göra en liten komprimiss,,, jag vill ha en vridstyvskida som är go i lössnö,, men som man kan bränna på som fan på när det är uppkört och vindpackat...och den skall vara lätt </p><p>(hahhaaa finns denna skida,,,, är det K2 hardside eller BD drifter??). Det är ju så att jag har en Dynastar Sultan 80 till pist,,, och om man får ett ryck och dra i pistnära offpist,, så att det är en renodlar offpistare jag vill har...</p><p>Så det är ju en djungel...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 795769, member: 40123"] okidoki, det jag baserar det på är att jag åkt ett par korridorer och ser då när det gäller hoppsväng och snäva passager att det är lättare och smidigare att komma runt om man inte har för mkt under fötterna,,, men det är en smaksak. Sen angående det du skriver angående offpistskidors mått,, så är jag lite kluven om mm under foten,,, När jag åkt i alperna så har många guider jag haft sällan mer än 90cm,, och regel inte längre skida än vad dom själva är... Men när jag var i Kanada och åkte med guider,, så var dom mycket sällan under 110mm. Jag tror mycket har med trender att göra. ... jag har själv åkte hela offpistveckor med skicrossskidor som är 66mm under foten och 10cm kortare än mig (man får jobbas som ett svin),, för sedan åkt med både Mantra, Gotama och nu Pro Rider... Jag ser det så att man får göra en liten komprimiss,,, jag vill ha en vridstyvskida som är go i lössnö,, men som man kan bränna på som fan på när det är uppkört och vindpackat...och den skall vara lätt (hahhaaa finns denna skida,,,, är det K2 hardside eller BD drifter??). Det är ju så att jag har en Dynastar Sultan 80 till pist,,, och om man får ett ryck och dra i pistnära offpist,, så att det är en renodlar offpistare jag vill har... Så det är ju en djungel... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke vs FT 12 - förvirrande
Tillbaka
Topp