Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke vs FT 12 - förvirrande
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 795816" data-attributes="member: 40123"><p>Godagens Blide.</p><p>Det är ju sant det du skriver,, men det är ju så att jag försöker hitta en lösning som fungerar bra i den mesta offpisten (liftnära, med hajk eller dagstur),, men som inte är så väldigt tunga som mina PR är. </p><p>Enbart puderlagg är jag inte intresserad av eftersom användningsområdet är väldigt begränsat med väder, vind etc och man skall lyckas pricka in en perfekt dag med ren puder. </p><p>Som vanligt blir det en komprimisslösning. Som jag skrev innan så en skida som är lätt, påminner om PRs egenskaper fast med rocker. Vad jag kan tolka av ovan så är K2 Hardside ett intressant alternativ. </p><p>Det kom även in en som heter BD Drift som verkar trevlig (med en känsla för att den säkerligen inte är lika virdstyv och är mjukare). (Sen såg jag ett annat alternativ som är BD Ascpect som är nog mer farttålig,, men ingen rocker och smalare midja). </p><p>Som du kanske förstår så är förvirringen total...det finns många om och men och istället eller borde...</p><p>Eller så ser man att man börjar bli gammal och åker lite försiktigare och långsammare och då är kanske Drift perfekt....(haha)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 795816, member: 40123"] Godagens Blide. Det är ju sant det du skriver,, men det är ju så att jag försöker hitta en lösning som fungerar bra i den mesta offpisten (liftnära, med hajk eller dagstur),, men som inte är så väldigt tunga som mina PR är. Enbart puderlagg är jag inte intresserad av eftersom användningsområdet är väldigt begränsat med väder, vind etc och man skall lyckas pricka in en perfekt dag med ren puder. Som vanligt blir det en komprimisslösning. Som jag skrev innan så en skida som är lätt, påminner om PRs egenskaper fast med rocker. Vad jag kan tolka av ovan så är K2 Hardside ett intressant alternativ. Det kom även in en som heter BD Drift som verkar trevlig (med en känsla för att den säkerligen inte är lika virdstyv och är mjukare). (Sen såg jag ett annat alternativ som är BD Ascpect som är nog mer farttålig,, men ingen rocker och smalare midja). Som du kanske förstår så är förvirringen total...det finns många om och men och istället eller borde... Eller så ser man att man börjar bli gammal och åker lite försiktigare och långsammare och då är kanske Drift perfekt....(haha) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Duke vs FT 12 - förvirrande
Tillbaka
Topp