Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Dumma saker ni lyckats gjort - Tråden
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="o_Lundgren" data-source="post: 403067" data-attributes="member: 58417"><p>Uppvärming på gympan - Killerball</p><p>Var jävligt på g och hade fått ut bra mycke folk så jag satsade på vinst. Ser en boll rulla en bit längre fram o kutar som fan för att hinna före en klasskamrat, dyker ner och plockar bollen. SMACK! Vaknar upp några sekunder senare liggandes på rygg. Det hade kommit en annan kille från sidan o fått in en fullträff med knät i sidan av mitt ansikte. Jag tyckte att det gjorde ont så jag gick o spola under kallt vatten. När jag kom tillbaka tillbaka 15min senare så tyckte mina kompisar att jag såg konstig ut, var lite svullen och kritvit. Dom lyckades övertala mig att gå till skolsköterskan som omedelbart tvingade mig att lägga mig ner varpå hon ringde efter ambulans. Jag sa att visst fan kunde jag väl ändå få gå till akuten själv, den ligger ju bara ca 150m från skolan. Men icke sa nicke, jag fick inte röra på mig. Jag minns att jag hade rätt så svajig puls, första gången hon kolla så var den väl runt 100, andra gången 45 och sen tredje gången uppe på hela 140. Detta var ungefär 30 min efter att jag fått smällen. Så kom läkarna. Dom tittade snabbt på mig och så blev jag tvungen att lägga mig på bår. Grymt skoj att bli utskjutsad på bår genom hela skolan till en väntande ambulans som skulle ta mig den långa vägen till sjukan. Efter att ha gjort röntgen så fick jag stanna över natten i väntan på besked. Hade ont som fan i ansiktet och var tvungen att snyta mig hela tiden, vilket i sin tur gjorde fruktansvärt ont. På morgonen dagen efter så sa en läkare till mig att jag hade fått en kraftig hjärnskakning, flertalet frakturer på kindbenet och okbenet och att jag absolut inte fick snyta mig för att det då kunde tryckas upp slem under ögat och att det skulle göra väldigt ont. Ni kan ju gissa hur glad jag blev då. Jag hade ännu inte kollat mig i spegeln och kände att det var dags. Ansiktet var så pass svullet att man inte såg näsan från sidan där smällen tagit och jag hade förlorat all känsel i halva ansiktet. Efter ett par dagar kände jag mig som sylvester stallone med hängande läpp o allt. Jag fick ligga ett par dagar på sjukan. Som tur var så fick jag tillbaka det mesta av känseln efter ett par månader men nu, 3 år efter, så har jag fortfarande ingen känsel runt tinningen o kindbenet där knät träffade.</p><p></p><p>Jävla vinnarskalle :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="o_Lundgren, post: 403067, member: 58417"] Uppvärming på gympan - Killerball Var jävligt på g och hade fått ut bra mycke folk så jag satsade på vinst. Ser en boll rulla en bit längre fram o kutar som fan för att hinna före en klasskamrat, dyker ner och plockar bollen. SMACK! Vaknar upp några sekunder senare liggandes på rygg. Det hade kommit en annan kille från sidan o fått in en fullträff med knät i sidan av mitt ansikte. Jag tyckte att det gjorde ont så jag gick o spola under kallt vatten. När jag kom tillbaka tillbaka 15min senare så tyckte mina kompisar att jag såg konstig ut, var lite svullen och kritvit. Dom lyckades övertala mig att gå till skolsköterskan som omedelbart tvingade mig att lägga mig ner varpå hon ringde efter ambulans. Jag sa att visst fan kunde jag väl ändå få gå till akuten själv, den ligger ju bara ca 150m från skolan. Men icke sa nicke, jag fick inte röra på mig. Jag minns att jag hade rätt så svajig puls, första gången hon kolla så var den väl runt 100, andra gången 45 och sen tredje gången uppe på hela 140. Detta var ungefär 30 min efter att jag fått smällen. Så kom läkarna. Dom tittade snabbt på mig och så blev jag tvungen att lägga mig på bår. Grymt skoj att bli utskjutsad på bår genom hela skolan till en väntande ambulans som skulle ta mig den långa vägen till sjukan. Efter att ha gjort röntgen så fick jag stanna över natten i väntan på besked. Hade ont som fan i ansiktet och var tvungen att snyta mig hela tiden, vilket i sin tur gjorde fruktansvärt ont. På morgonen dagen efter så sa en läkare till mig att jag hade fått en kraftig hjärnskakning, flertalet frakturer på kindbenet och okbenet och att jag absolut inte fick snyta mig för att det då kunde tryckas upp slem under ögat och att det skulle göra väldigt ont. Ni kan ju gissa hur glad jag blev då. Jag hade ännu inte kollat mig i spegeln och kände att det var dags. Ansiktet var så pass svullet att man inte såg näsan från sidan där smällen tagit och jag hade förlorat all känsel i halva ansiktet. Efter ett par dagar kände jag mig som sylvester stallone med hängande läpp o allt. Jag fick ligga ett par dagar på sjukan. Som tur var så fick jag tillbaka det mesta av känseln efter ett par månader men nu, 3 år efter, så har jag fortfarande ingen känsel runt tinningen o kindbenet där knät träffade. Jävla vinnarskalle :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Dumma saker ni lyckats gjort - Tråden
Tillbaka
Topp