Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Dumma saker ni lyckats gjort - Tråden
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ADouhan" data-source="post: 506960" data-attributes="member: 83930"><p>EHE! SKOTER OLYCKA! Var med om en liten skoter olycka haha! vi hade med farsans jobbar polare farit med skotrarna ut mot fjället några mil bortom från vart jag bor. Dagen före hade jag råkat knäcka mitt styre olyckligtvis, så farsan drog bara en snabb svetsning morgonen därpå, när vi väl har kommit fram till en stuga som vi skulle vara i under dagen så får jag och min polare lust å köra lite skoter runt å leta lite fina driver att dra res på osvosv.. när vi väl var trötta å skulle fara tillbaka så for han före mig men jag vela ta ett sista hopp som jag tyckte såg så förjävligt skön ut, jag drar på för jag vela göra detta till något mer rejält men när jag landar så går självklart mitt styre av för det var inte så specielt bra svettsat bara slarvigt, och gissa vad? gasen fastnar på fullt och jag får panik och håller på att rammla av skotern jag försöker nå nödlinan men lyckas tyvär inte jag rammlar av och skotern fortsätter utan mig och hamnar i en stor rinnande bäck! ;O den åker först upp på ena kanten sen den andra för den kommer inte över dom höga väggarna men den sänker sig ändå inte för den håller för hög fart, den gasar in i ett stort träd innuti ett stort träd snår vars det är fullt smockad av träd och där fastnar den i en rot och där spinner den så mycket så skoterns rem går av och det blir ett herrejävlars skrik av den och varvar nästan sönder hela skotern, jag springer i full panik i hopp om att hinna slå av den innan den skär sönder motorn eller bli en explosion. jag hinner väl stänga av den fast jag fick mycket problem att komma fram, men jag kom fram innan någon större skada hade blivit.</p><p></p><p>När jag sen som ska berätta detta för min far var inte det lättaste, jag mena komma till farsan å säga att skotern har planat i en bäck fast i ett träd och halvt trasig är inte nått man vill säga på en gång! men det löste sig allt å vi fick bocksera hem skotern och fick pejja ny huv, främfre axel, två stötdämpare, nytt styre, och ny stötbåge! haha hädan efter har jag tagit det lite lugnare med skoter körningen! XD </p><p></p><p>Vet att detta var mycketmycket text men läs om ni tycker det lär intresant ! :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ADouhan, post: 506960, member: 83930"] EHE! SKOTER OLYCKA! Var med om en liten skoter olycka haha! vi hade med farsans jobbar polare farit med skotrarna ut mot fjället några mil bortom från vart jag bor. Dagen före hade jag råkat knäcka mitt styre olyckligtvis, så farsan drog bara en snabb svetsning morgonen därpå, när vi väl har kommit fram till en stuga som vi skulle vara i under dagen så får jag och min polare lust å köra lite skoter runt å leta lite fina driver att dra res på osvosv.. när vi väl var trötta å skulle fara tillbaka så for han före mig men jag vela ta ett sista hopp som jag tyckte såg så förjävligt skön ut, jag drar på för jag vela göra detta till något mer rejält men när jag landar så går självklart mitt styre av för det var inte så specielt bra svettsat bara slarvigt, och gissa vad? gasen fastnar på fullt och jag får panik och håller på att rammla av skotern jag försöker nå nödlinan men lyckas tyvär inte jag rammlar av och skotern fortsätter utan mig och hamnar i en stor rinnande bäck! ;O den åker först upp på ena kanten sen den andra för den kommer inte över dom höga väggarna men den sänker sig ändå inte för den håller för hög fart, den gasar in i ett stort träd innuti ett stort träd snår vars det är fullt smockad av träd och där fastnar den i en rot och där spinner den så mycket så skoterns rem går av och det blir ett herrejävlars skrik av den och varvar nästan sönder hela skotern, jag springer i full panik i hopp om att hinna slå av den innan den skär sönder motorn eller bli en explosion. jag hinner väl stänga av den fast jag fick mycket problem att komma fram, men jag kom fram innan någon större skada hade blivit. När jag sen som ska berätta detta för min far var inte det lättaste, jag mena komma till farsan å säga att skotern har planat i en bäck fast i ett träd och halvt trasig är inte nått man vill säga på en gång! men det löste sig allt å vi fick bocksera hem skotern och fick pejja ny huv, främfre axel, två stötdämpare, nytt styre, och ny stötbåge! haha hädan efter har jag tagit det lite lugnare med skoter körningen! XD Vet att detta var mycketmycket text men läs om ni tycker det lär intresant ! :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Dumma saker ni lyckats gjort - Tråden
Tillbaka
Topp