Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dumt att som nybörjare köpa för fet skida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="evil" data-source="post: 817989" data-attributes="member: 28891"><p>Nu vet jag att fetskidsmaffian här på freeride kommer hoppa på mig om att jag har fel, men JA jag tycker det är dumt att som nybörjare köpa för fet skida.</p><p></p><p>Men det finns väl två svar egentligen. Köper du en fet skida kommer du ha enklare att köra puder, du kommer inte ramla så ofta och du har säker ganska kul. Men du kommer se ut som en apa som bajsat på sig. Man ser väldigt många som kör runt med riktigt feta skidor utan att ha tekniken för det. Detta leder till dålig position och ett märkligt vickande på röven i svängarna.</p><p></p><p>Som jag ser det är det bättre att köpa en lite smalare skida och träna upp en bra teknik. Både i backen och utanför. Speciellt eftersom du kommer åka med UCPA så lär du få en bra träning där med en bra skidlärare.</p><p></p><p>Köper du en smalare skida tror jag du får bättre träning inför framtiden helt enkelt och kommer sen kunna köra bättre på riktigt feta skidor. Men i slutändan är det ju hur kul man har som avgör så det enklaste är väl att du provar lite olika skidor under vintern.</p><p></p><p>Sen menar jag såklart inte en 66 mm pisträser utan jag skulle nog köra på nåt runt 90 mm och 185-190 i längd med dina mått.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="evil, post: 817989, member: 28891"] Nu vet jag att fetskidsmaffian här på freeride kommer hoppa på mig om att jag har fel, men JA jag tycker det är dumt att som nybörjare köpa för fet skida. Men det finns väl två svar egentligen. Köper du en fet skida kommer du ha enklare att köra puder, du kommer inte ramla så ofta och du har säker ganska kul. Men du kommer se ut som en apa som bajsat på sig. Man ser väldigt många som kör runt med riktigt feta skidor utan att ha tekniken för det. Detta leder till dålig position och ett märkligt vickande på röven i svängarna. Som jag ser det är det bättre att köpa en lite smalare skida och träna upp en bra teknik. Både i backen och utanför. Speciellt eftersom du kommer åka med UCPA så lär du få en bra träning där med en bra skidlärare. Köper du en smalare skida tror jag du får bättre träning inför framtiden helt enkelt och kommer sen kunna köra bättre på riktigt feta skidor. Men i slutändan är det ju hur kul man har som avgör så det enklaste är väl att du provar lite olika skidor under vintern. Sen menar jag såklart inte en 66 mm pisträser utan jag skulle nog köra på nåt runt 90 mm och 185-190 i längd med dina mått. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dumt att som nybörjare köpa för fet skida?
Tillbaka
Topp