Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dumt att som nybörjare köpa för fet skida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 818062" data-attributes="member: 83225"><p>Ovanligt stor samstämmighet med sunda råd här. Självkalrt, lär dig grundtekniken först, och det gör du enklast på ett par hyrskidor. JAg skulle nog rekommendera att lära dig grundtekniken i pist först. UCPA har mestadels haft olika bandits men jag har även fått låna scratch när jag åkte med dem i val thorens. JAg personligen tröttnade och köpte egna fetare skidor med tanken på att ajg kunde hyra för piståkandet. Sen visade det sig att feta skidor kan gå bra i pist också. Men jag skull einte rekommendera att börja så. Hyr i vinter, du har nädå egna pjäxor det kommer göra susen, sen märker du efter alpresorna hur det funkar. Om du är nybörjade finns ju risken att du får åka med andra nybörjare, så jag skulle råda dig till att verkligen se till att lära dig tekniken rätt i pisten fört. För på första daen med UCPA blir det harmoniseringsåking och om du har lite knackig teknik kommer du bli nerpetad. Däremot om du blir bättre under veckan har jag aldrig sett nån bli upplockad. Guiderna kan ju tyvärr bara kolla på din teknik i pist så för egen del rekommenderar jag dig att vara grundlig i din teknikträning på hemmaplan frst, för att åka runt med folk som är långsamma en vecka i alperna är sådär.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 818062, member: 83225"] Ovanligt stor samstämmighet med sunda råd här. Självkalrt, lär dig grundtekniken först, och det gör du enklast på ett par hyrskidor. JAg skulle nog rekommendera att lära dig grundtekniken i pist först. UCPA har mestadels haft olika bandits men jag har även fått låna scratch när jag åkte med dem i val thorens. JAg personligen tröttnade och köpte egna fetare skidor med tanken på att ajg kunde hyra för piståkandet. Sen visade det sig att feta skidor kan gå bra i pist också. Men jag skull einte rekommendera att börja så. Hyr i vinter, du har nädå egna pjäxor det kommer göra susen, sen märker du efter alpresorna hur det funkar. Om du är nybörjade finns ju risken att du får åka med andra nybörjare, så jag skulle råda dig till att verkligen se till att lära dig tekniken rätt i pisten fört. För på första daen med UCPA blir det harmoniseringsåking och om du har lite knackig teknik kommer du bli nerpetad. Däremot om du blir bättre under veckan har jag aldrig sett nån bli upplockad. Guiderna kan ju tyvärr bara kolla på din teknik i pist så för egen del rekommenderar jag dig att vara grundlig i din teknikträning på hemmaplan frst, för att åka runt med folk som är långsamma en vecka i alperna är sådär. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dumt att som nybörjare köpa för fet skida?
Tillbaka
Topp