Dundret, nerlagda backar och liftar?

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
A

Allemaaan

Guest
tja tänkte höra med er om dessa backar är nerlagda och att inte liften körs längre eller hur är det?

namnlshp3.jpg

Senast ändrad:
ne,,ifall du menar D-backen,, så är de inga liftar som körs där, inte dem senaste åren eller hittills iår, men man vet ju aldrig ifall dem får för sig att öppna den nångång igen

ok ah jag menar de backar och liftar som är inringade...

tråkigt och konstigt om dom bara lägger av och köra liften och backarna där...

Förra året körde dom 3 liftar (med knappliften) så om det där är en bild över hela systemet tror jag att dom körde den förra året. Är absolut inte säker dock.

Gudrunnator sa:
Förra året körde dom 3 liftar (med knappliften) så om det där är en bild över hela systemet tror jag att dom körde den förra året. Är absolut inte säker dock.
okej, nix det där är bara en bit av pistkartan...

tack för alla svar

Gudrunnator sa:
4/5 liftar som fungerade kördes oftast.. sedan även en i (barnbacken) nån liten backe

Glömde bort att det finns en barnbacke också :) Men fungerar liften längst bort från hotellet? Varför kör dom inte den?

Om jag inte är helt ute och vimsar så är det där gamla backhoppsbacken.

Verkar stämma bra överens med ikonen dom har på bilden du lagt upp.

Den liften har inte körts på några år, åtminstone inte sen jag började åka där, och det är synd. Vid bra omständigheter hade det nog kunnat bli inte alls dumma fluffpuff-åk där.

EDIT: Skidflygning tror jag bestämt att det heter nu för tiden... ?

Senast ändrad:
Gudrunnator sa:
lurifixx: som wamp skrev, gamla backhoppningsliften. Någon som vet varför dom la ner den?
GBK(Gällivare backhoppnings klubb) lades ner för typ 15 år sedan och då har ingen använt hoppbacken och därför används den och inte området inte alls nå mer.

Varför liften lades ner är för att man tyckte det låg för långt ifrån själva "skidcentrumet"´. Och folk begärde att det skulle finnas någon slags transport från backhoppar området upp till stugorna och till fjällliften men det ville dundret inte lägga ut pengar på så då lades den liften ner.

Tillbaka
Topp