Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Duschterapi 101
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 472749" data-attributes="member: 57206"><p>Mycket intressant läsning!</p><p></p><p>Det kan till synes då i synnerhet för den oerfarne verka vara en mycket effektiv metod för att ta död på detta tillstånd; bakfyllan. </p><p>Men jag har nu märkt trots min ringa ålder och föga få år av erfarenhet att den fysiska delen av detta fenomen är ytterst svår att få bort, likt Gudrun Schyman; hur mycket man än vill det & försöker så försvinner hon inte. </p><p>Det finns dock två sätt att gå till väga, var av det enda blir svårare att genomföra ju mer dryck du konsumerar på kvällen. Det andra tar bort detta fenomen helt men har helt klart sina nackdelar.</p><p>Tillvägagångssätt 1.</p><p>När man kommer hem efter den mödosamma kvällen (ja nu behöver man ju nödvändigtvis inte vara hemma efter en sådan kväll vilket vi många är medvetna om, sen berör ju inte heller detta bara kvälls- och nattetid.) så går man förslagsvis till köket (eller annat rum där man förvarar diverse köksredskap) och hämtar en tratt, sen färdar man ner till källaren och snor farsans 5 liters hbdunk som man illa kvickt tömmer i avloppet (jag vet detta låter som om jag drabbats av samtycke med UNF).</p><p> I vilket fall så fyller man nu denna dunk med vatten, förslagsvis kranvatten för att undvika eventuell annan sjuka dagen efter. Lägg er sedan på rygg, stoppa tratten i munnen, vänd på dunken och häll. Gör denna process tills vattnet i dunken är slut, förslagsvis i ett moment, den oerfarne kan tillåtas göra processen i flertalet moment.</p><p>Gå sedan och lägg er. Vakna piggare än Seth Morrison!</p><p></p><p>Tillvägagångssätt 2.</p><p>Denna metod är exakt likdana förutom att när du kommit ner till källaren så struntar du i att tömma dunken och istället så bär du med dig den upp till rummet. Gå och lägg dig.</p><p>Vakna bakis som ett troll och upprepa föregående process. Det som är centralt nu är att du förslagsvis minskar mängden vätska (radikalt) då processen annars med ytterst stor sannolikhet kommer få oönskad effekt. Om du gör det rätt kommer din bakfylla vara borta på 30 min! Den negativa med denna mycket enkla metod är att den måste upprepas varje dag, och om den väl bryts efter en periods brukande så kommer det berörda fenomenet vara värre än att bo en vecka i tält med mormor; hemskt & jävligt tråkigt. Som parentes som kan jag även tillägga att människor i din omgivning kan börja klassa dig vid det ytterst stämplade tillståndet alkoholist. För att undvika detta, göm ditt material och visa dig inte offentligt. </p><p></p><p>Det var den fysiska bakfyllan, att bli av med den psykiska är en annan femma. Vem har inte vaknat upp med grov ångest på grund av gårdagens händelser. Vad var det nu man gjorde eller inte gjorde?</p><p>Detta botas enklast med som t.ex. Jibberisch nämnde LSD, Bensodiazepiner eller annan valfri hallucinogen, Anxiolytisk eller ataraktisk drog. </p><p>Även detta kan resultera i att det krävs repetition varje dag för att nå önskad effekt. Även här finns det en vardaglig term för metoden; narkoman. Använd samma tillvägagångssätt som ovanstående för att mörklägga din metod. </p><p></p><p>- Simon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 472749, member: 57206"] Mycket intressant läsning! Det kan till synes då i synnerhet för den oerfarne verka vara en mycket effektiv metod för att ta död på detta tillstånd; bakfyllan. Men jag har nu märkt trots min ringa ålder och föga få år av erfarenhet att den fysiska delen av detta fenomen är ytterst svår att få bort, likt Gudrun Schyman; hur mycket man än vill det & försöker så försvinner hon inte. Det finns dock två sätt att gå till väga, var av det enda blir svårare att genomföra ju mer dryck du konsumerar på kvällen. Det andra tar bort detta fenomen helt men har helt klart sina nackdelar. Tillvägagångssätt 1. När man kommer hem efter den mödosamma kvällen (ja nu behöver man ju nödvändigtvis inte vara hemma efter en sådan kväll vilket vi många är medvetna om, sen berör ju inte heller detta bara kvälls- och nattetid.) så går man förslagsvis till köket (eller annat rum där man förvarar diverse köksredskap) och hämtar en tratt, sen färdar man ner till källaren och snor farsans 5 liters hbdunk som man illa kvickt tömmer i avloppet (jag vet detta låter som om jag drabbats av samtycke med UNF). I vilket fall så fyller man nu denna dunk med vatten, förslagsvis kranvatten för att undvika eventuell annan sjuka dagen efter. Lägg er sedan på rygg, stoppa tratten i munnen, vänd på dunken och häll. Gör denna process tills vattnet i dunken är slut, förslagsvis i ett moment, den oerfarne kan tillåtas göra processen i flertalet moment. Gå sedan och lägg er. Vakna piggare än Seth Morrison! Tillvägagångssätt 2. Denna metod är exakt likdana förutom att när du kommit ner till källaren så struntar du i att tömma dunken och istället så bär du med dig den upp till rummet. Gå och lägg dig. Vakna bakis som ett troll och upprepa föregående process. Det som är centralt nu är att du förslagsvis minskar mängden vätska (radikalt) då processen annars med ytterst stor sannolikhet kommer få oönskad effekt. Om du gör det rätt kommer din bakfylla vara borta på 30 min! Den negativa med denna mycket enkla metod är att den måste upprepas varje dag, och om den väl bryts efter en periods brukande så kommer det berörda fenomenet vara värre än att bo en vecka i tält med mormor; hemskt & jävligt tråkigt. Som parentes som kan jag även tillägga att människor i din omgivning kan börja klassa dig vid det ytterst stämplade tillståndet alkoholist. För att undvika detta, göm ditt material och visa dig inte offentligt. Det var den fysiska bakfyllan, att bli av med den psykiska är en annan femma. Vem har inte vaknat upp med grov ångest på grund av gårdagens händelser. Vad var det nu man gjorde eller inte gjorde? Detta botas enklast med som t.ex. Jibberisch nämnde LSD, Bensodiazepiner eller annan valfri hallucinogen, Anxiolytisk eller ataraktisk drog. Även detta kan resultera i att det krävs repetition varje dag för att nå önskad effekt. Även här finns det en vardaglig term för metoden; narkoman. Använd samma tillvägagångssätt som ovanstående för att mörklägga din metod. - Simon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Duschterapi 101
Tillbaka
Topp