Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
DVD Kamera?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bleckert" data-source="post: 118857" data-attributes="member: 45743"><p>ja gör det och glöm inte att kolla begagnat marknaden! om man är bered att lägga 5-8000 så kan man få finfina kameror som är betydligt bättre än nya till samma pris. saker du bör tänka på!</p><p></p><p>Se till att det finns en såkallad tillbehörssko. det är ett litet fäste som sitter på kameran, i det kan man sätta externa mikrofoner, lampor m.m. det finns på de flesta kameror men kolla för säkerhetsskull.</p><p></p><p>om du ska använda den för att filma skidåkning/snowboars så se till att den är bra på att filma i extrema ljusföhållanden. om den är dålig på det så överexponeras snön och man ser inga konturer utan ett enda vitt lysande fält, vilket är fult och tråkigt. kameror med 3ccd är bra på att ta upp starkt ljus men inte svagt (vilket är en nackdel på natten). 3ccdkameror är dyrare men finns för 5-8000 på begagnatmarknaden!</p><p></p><p>ett annat tips är att titta på film från den kameran man tittar på för att se bildkvalitén!</p><p></p><p>lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bleckert, post: 118857, member: 45743"] ja gör det och glöm inte att kolla begagnat marknaden! om man är bered att lägga 5-8000 så kan man få finfina kameror som är betydligt bättre än nya till samma pris. saker du bör tänka på! Se till att det finns en såkallad tillbehörssko. det är ett litet fäste som sitter på kameran, i det kan man sätta externa mikrofoner, lampor m.m. det finns på de flesta kameror men kolla för säkerhetsskull. om du ska använda den för att filma skidåkning/snowboars så se till att den är bra på att filma i extrema ljusföhållanden. om den är dålig på det så överexponeras snön och man ser inga konturer utan ett enda vitt lysande fält, vilket är fult och tråkigt. kameror med 3ccd är bra på att ta upp starkt ljus men inte svagt (vilket är en nackdel på natten). 3ccdkameror är dyrare men finns för 5-8000 på begagnatmarknaden! ett annat tips är att titta på film från den kameran man tittar på för att se bildkvalitén! lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
DVD Kamera?
Tillbaka
Topp