Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit 14/16 eller Kingpin 13 och till vilken skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1090921" data-attributes="member: 12152"><p>Jag kör Beast 14 med Tecnica Cochise 130 (från förra vintern) och upplever inga som helst problem. Beasten känns riktigt bra i åkning. Den har inte tjuvsläppt en enda gång på en vinter samtidigt som den har släppt de gånger den borde ha gjort det. Det enda som stör är behovet av en extra bygel på pjäxorna och att den inledningsvis var väldigt trög att växla mellan åk och gåläge. Efter lite inslitning är det inget problem längre. Sen tog det några dagar innan jag vande mig vid mekanokänslan... Beasten är ett riktigt ingenjörsbygge utan tanke på utseende. </p><p></p><p>Det är ingen bindning jag hade varit nöjd med om jag hade betalat 6000kr för den som den kostade från början, men för betydligt behagligare 2500kr som den kostar nu är det ett helt ok val så länge man accepterar pjäxbygeln. Jag gör inga flerdagarsturer, men för min typ av åkning som man kalla lite "cross-terrain" och puderaccess upplever jag Beasten som en klar uppdatering mot Duke/Baron på uppvägen framförallt. Och jag gillar den låga ståhöjden, direktkontakten med underlaget och den lätta, smidiga känslan på vägen ner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1090921, member: 12152"] Jag kör Beast 14 med Tecnica Cochise 130 (från förra vintern) och upplever inga som helst problem. Beasten känns riktigt bra i åkning. Den har inte tjuvsläppt en enda gång på en vinter samtidigt som den har släppt de gånger den borde ha gjort det. Det enda som stör är behovet av en extra bygel på pjäxorna och att den inledningsvis var väldigt trög att växla mellan åk och gåläge. Efter lite inslitning är det inget problem längre. Sen tog det några dagar innan jag vande mig vid mekanokänslan... Beasten är ett riktigt ingenjörsbygge utan tanke på utseende. Det är ingen bindning jag hade varit nöjd med om jag hade betalat 6000kr för den som den kostade från början, men för betydligt behagligare 2500kr som den kostar nu är det ett helt ok val så länge man accepterar pjäxbygeln. Jag gör inga flerdagarsturer, men för min typ av åkning som man kalla lite "cross-terrain" och puderaccess upplever jag Beasten som en klar uppdatering mot Duke/Baron på uppvägen framförallt. Och jag gillar den låga ståhöjden, direktkontakten med underlaget och den lätta, smidiga känslan på vägen ner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit 14/16 eller Kingpin 13 och till vilken skida
Tillbaka
Topp