Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit Beast stopperbredd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel-LAB" data-source="post: 1064367" data-attributes="member: 66686"><p>Stoppers på Beast 16 fälls in ganska bra när man kliver i bindningen, varför det går att ha relativt breda stoppers till smala skidor. Har testat montera 135 mm stoppers på 98 mm midja och det funkar att åka med, även om det inte är optimalt. </p><p>På ett par andra lagg med 116 mm midja sitter det Beast 16 med 120 mm stoppers, men skulle lika gärna kunnat montera 135 mm stoppers. </p><p>Min alldeles egna slutsats är att det är bättre med aaaningen bredare stoppers istället för smalare. (Detta gäller Beast 16 och inte generellt för andra bindningar). </p><p>T.ex skulle jag på 122 mm midja rekommendera 135 mm stoppers och inte 120 mm. </p><p>Välj alltså en stopper som passar din bredaste skida, så kommer den att funka till de smalare också, naturligtvis inom vissa gränser. Sedan finns även möjligheten att ha extra stoppers, men då är det hela underdelen av bindningen som behövs. (Jag har iaf inte lyckats få tag i lösa stoppers. Om någon fått tag i det, dela gärna info!)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel-LAB, post: 1064367, member: 66686"] Stoppers på Beast 16 fälls in ganska bra när man kliver i bindningen, varför det går att ha relativt breda stoppers till smala skidor. Har testat montera 135 mm stoppers på 98 mm midja och det funkar att åka med, även om det inte är optimalt. På ett par andra lagg med 116 mm midja sitter det Beast 16 med 120 mm stoppers, men skulle lika gärna kunnat montera 135 mm stoppers. Min alldeles egna slutsats är att det är bättre med aaaningen bredare stoppers istället för smalare. (Detta gäller Beast 16 och inte generellt för andra bindningar). T.ex skulle jag på 122 mm midja rekommendera 135 mm stoppers och inte 120 mm. Välj alltså en stopper som passar din bredaste skida, så kommer den att funka till de smalare också, naturligtvis inom vissa gränser. Sedan finns även möjligheten att ha extra stoppers, men då är det hela underdelen av bindningen som behövs. (Jag har iaf inte lyckats få tag i lösa stoppers. Om någon fått tag i det, dela gärna info!) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit Beast stopperbredd
Tillbaka
Topp