Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit bidningar FRÅGOR
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1072098" data-attributes="member: 80520"><p>Jag har spenderat större delen av de senaste fyra åren på olika typer av techbindningar, och det finns egentligen bara ett specifikt underlag när jag upplever problem med dem. Ska jag beskriva det så blir det lite som "ojämn pist", dvs uppåkt och ojämnt underlag med mycket slag och så där underlaget är hårt. Är underlaget mjuk är det inga problem alls, men just när underlaget är hårt blir det ett problem. Jag har en hypotes om att det beror på att det går att vrida ur foten ur bindningen med en rotation som ligger längst med skidans axel, men det är ingenting jag har kunnat bekräfta med säkerhet (dock tyder det faktum att problemet blir väldigt mycket större på bredare skidor och i princip bara uppstår vid sladdsväng över slagigt underlag).</p><p></p><p>Hur som helst, jag väger 15 pannor mer än dig också, och har inte haft särskilt stora problem på min smala setup, utan det är vanligare på mina 118-skidor. Mtp på din vikt och vilken skida du tittar på tror jag inte du kommer uppleva problemet själv, och i ärlighetens namn tycker jag du kan kan gå på vilken av de tre förstnämnda som helst. Superlite har jag själv ingen erfarenhet av, så där kan jag inte uttala mig, men jag har hört</p><p> [USER=36230]@Skantz[/USER] säga att han tycker superlite fungerar för i princip vilken typ av åkning som helst själv, så jag misstänker att det inte ska vara något problem heller! Nackdelen med superliten är ju att du inte kan ställa vertikalutlösningen hur som helst, utan måste skaffa "rätt" fjäder för den DIN-inställningen du vill ha (horisontalutlösningen är dock "stegfri" som vanligt).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1072098, member: 80520"] Jag har spenderat större delen av de senaste fyra åren på olika typer av techbindningar, och det finns egentligen bara ett specifikt underlag när jag upplever problem med dem. Ska jag beskriva det så blir det lite som "ojämn pist", dvs uppåkt och ojämnt underlag med mycket slag och så där underlaget är hårt. Är underlaget mjuk är det inga problem alls, men just när underlaget är hårt blir det ett problem. Jag har en hypotes om att det beror på att det går att vrida ur foten ur bindningen med en rotation som ligger längst med skidans axel, men det är ingenting jag har kunnat bekräfta med säkerhet (dock tyder det faktum att problemet blir väldigt mycket större på bredare skidor och i princip bara uppstår vid sladdsväng över slagigt underlag). Hur som helst, jag väger 15 pannor mer än dig också, och har inte haft särskilt stora problem på min smala setup, utan det är vanligare på mina 118-skidor. Mtp på din vikt och vilken skida du tittar på tror jag inte du kommer uppleva problemet själv, och i ärlighetens namn tycker jag du kan kan gå på vilken av de tre förstnämnda som helst. Superlite har jag själv ingen erfarenhet av, så där kan jag inte uttala mig, men jag har hört [USER=36230]@Skantz[/USER] säga att han tycker superlite fungerar för i princip vilken typ av åkning som helst själv, så jag misstänker att det inte ska vara något problem heller! Nackdelen med superliten är ju att du inte kan ställa vertikalutlösningen hur som helst, utan måste skaffa "rätt" fjäder för den DIN-inställningen du vill ha (horisontalutlösningen är dock "stegfri" som vanligt). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit bidningar FRÅGOR
Tillbaka
Topp