Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit bidningar FRÅGOR
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skantz" data-source="post: 1072141" data-attributes="member: 36230"><p>[USER=80520]@vattendroppe[/USER] och</p><p> [USER=157236]@vapiano[/USER]</p><p> [USER=13863]@mountain_man[/USER]</p><p> [USER=118552]@kappakomplett[/USER]</p><p></p><p>Jag skulel rekommendera antingen Superlite 2.0 eller Radical 2.0.</p><p></p><p>-Vill du ha låg vikt så går på Superlite 2.0 . Den fungerar till att droppa och till skidor upp till 105mm i midjan ungefär för att vara på säkra sidan. DIN framåtrotation är DIN 9 på den. Den har löst ut en gång för mig vid ett större dropp då det sög väldigt mycket för mig i snön direkt efter landning. Då löste den ut framåt men det sved lite i hälsenan så att säga. Ska du vara 100% säker vid mach 2 i slagig pist rekommenderar jag Radical 2.0 serien.</p><p></p><p>- Radical 2.0 har en vridbar tådel som gör den helt oslagbar i prestandard för säker utlösningsmekanism. Aldrig tjuvlsöning och du kan kliva in på vad du vill så länge du ställt in DIN skruvarna på det som passar dig. Tycker de fungerar bättre än alal alpina bindningar jag provat än så länge t o m. Men att de aldrig löser ut när det inte ska göra det och vice versa. </p><p></p><p>Se denna film</p><p>[MEDIA=youtube]oTXf6Go3Aic[/MEDIA]</p><p></p><p>Hoppa Radical 1 ST och FT. De är lite omoderna nu jämfört med det som finns. Alla andra techbindningar har inte samam lösning med röröig tådel så deras tekniker blir old school. Alla andra techbindningar så även Superlite 2.0 har bara två funktioner egentligen på tådelen. Antingen löser den ut eller inte. Därav så viktigt med den flexibilitet och elasticitet på tådelen för att få en maximal säkerhetsbindnign i techversiion.</p><p> Endast det bästa är gott nog</p><p></p><p>Jag kör Superlite 2.0 på mina Denali skidor som är 100mm i midjan och väger 1400gram.</p><p>Chugach en större rejält tyngre friåkningskida på 1.9kg har jag Radical 2.0 FT bindingen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skantz, post: 1072141, member: 36230"] [USER=80520]@vattendroppe[/USER] och [USER=157236]@vapiano[/USER] [USER=13863]@mountain_man[/USER] [USER=118552]@kappakomplett[/USER] Jag skulel rekommendera antingen Superlite 2.0 eller Radical 2.0. -Vill du ha låg vikt så går på Superlite 2.0 . Den fungerar till att droppa och till skidor upp till 105mm i midjan ungefär för att vara på säkra sidan. DIN framåtrotation är DIN 9 på den. Den har löst ut en gång för mig vid ett större dropp då det sög väldigt mycket för mig i snön direkt efter landning. Då löste den ut framåt men det sved lite i hälsenan så att säga. Ska du vara 100% säker vid mach 2 i slagig pist rekommenderar jag Radical 2.0 serien. - Radical 2.0 har en vridbar tådel som gör den helt oslagbar i prestandard för säker utlösningsmekanism. Aldrig tjuvlsöning och du kan kliva in på vad du vill så länge du ställt in DIN skruvarna på det som passar dig. Tycker de fungerar bättre än alal alpina bindningar jag provat än så länge t o m. Men att de aldrig löser ut när det inte ska göra det och vice versa. Se denna film [MEDIA=youtube]oTXf6Go3Aic[/MEDIA] Hoppa Radical 1 ST och FT. De är lite omoderna nu jämfört med det som finns. Alla andra techbindningar har inte samam lösning med röröig tådel så deras tekniker blir old school. Alla andra techbindningar så även Superlite 2.0 har bara två funktioner egentligen på tådelen. Antingen löser den ut eller inte. Därav så viktigt med den flexibilitet och elasticitet på tådelen för att få en maximal säkerhetsbindnign i techversiion. Endast det bästa är gott nog Jag kör Superlite 2.0 på mina Denali skidor som är 100mm i midjan och väger 1400gram. Chugach en större rejält tyngre friåkningskida på 1.9kg har jag Radical 2.0 FT bindingen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit bidningar FRÅGOR
Tillbaka
Topp