Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit bidningar FRÅGOR
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1072270" data-attributes="member: 118552"><p>Har nu läst ovanstående liksom lite gamla trådar om det här med tjuvutlösning på tech-bindingar. Inser att jag haft tur (sluppit riktiga krascher som det rapporterats om här på freeride) och att det inte är något för mig som allroundbinding. Att Hoji och många skidalpinister använder dynafit eller andra tech-bindningar är en gåta för mig. Undrar hur många olyckor som dynafitbindningar orsakat? Det står knappast på deras hemsida och det är förstås alltid svårt att föra i bevis. Det finns alltid möjlighet till resonemang om att bindingen inte varit rätt inställd, att det har varit snö ivägen, att de har varit felmonterade etc. </p><p>Man ser ju för övrigt med blotta ögat att iden med de där små piggarna är en historisk tillfällighet som hamnat kvar under tidens gång.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1072270, member: 118552"] Har nu läst ovanstående liksom lite gamla trådar om det här med tjuvutlösning på tech-bindingar. Inser att jag haft tur (sluppit riktiga krascher som det rapporterats om här på freeride) och att det inte är något för mig som allroundbinding. Att Hoji och många skidalpinister använder dynafit eller andra tech-bindningar är en gåta för mig. Undrar hur många olyckor som dynafitbindningar orsakat? Det står knappast på deras hemsida och det är förstås alltid svårt att föra i bevis. Det finns alltid möjlighet till resonemang om att bindingen inte varit rätt inställd, att det har varit snö ivägen, att de har varit felmonterade etc. Man ser ju för övrigt med blotta ögat att iden med de där små piggarna är en historisk tillfällighet som hamnat kvar under tidens gång. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit bidningar FRÅGOR
Tillbaka
Topp