Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit bidningar FRÅGOR
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 1072461" data-attributes="member: 54815"><p>Jag har sedan början på april i fjol (med undantag för NM) kört Beast 16 som enda bindning. De monterades först på Opinion 108, för att flytta till mina Opinion 118 och åka till Kanada, för att sedan ha hittat tillbaka på 108:an nu till en säsong i Gränsen. </p><p></p><p>Jag ser ingen anledning att ha någon annan bindning. Kanske att jag skulle vilja ha nåt lättare på en smalare och lättare skida framåt våren, men det är inte särskilt nödvändigt egentligen. Jag har gjort volter, nosebutters och droppat ett gäng meter till hårda och stökiga landningar med dom. Jag har också stått på fullt i brant pist och åkt riktigt djupt puder. Efter ca 70-80 dagar med hård åkning glappar dom inte det minsta och fungerar precis lika bra som första åkdagen. Det enda som har hänt är att metallbiten som sitter ovanpå bygeln har lossnat. Den man trycker staven på när man ska kliva ur. Men den är verkligen inte viktig. </p><p></p><p>De kan tjuvlösa vid kraftiga tvära rotationer, som till exempel en snabb trea, om de inte sitter perfekt. Men annars sitter dom där de ska. En nackdel som många klagar på är att det inte finns något helt platt gåläge. Visst hade det varit gött, men jag tycker det funkar bra ändå, särskilt om man har pjäxor med mycket gåläge bakåt. Jag åker med Dynafit Vulcan som enda pjäxa.</p><p></p><p>Hoppas du hittar rätt och får bra åkning!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 1072461, member: 54815"] Jag har sedan början på april i fjol (med undantag för NM) kört Beast 16 som enda bindning. De monterades först på Opinion 108, för att flytta till mina Opinion 118 och åka till Kanada, för att sedan ha hittat tillbaka på 108:an nu till en säsong i Gränsen. Jag ser ingen anledning att ha någon annan bindning. Kanske att jag skulle vilja ha nåt lättare på en smalare och lättare skida framåt våren, men det är inte särskilt nödvändigt egentligen. Jag har gjort volter, nosebutters och droppat ett gäng meter till hårda och stökiga landningar med dom. Jag har också stått på fullt i brant pist och åkt riktigt djupt puder. Efter ca 70-80 dagar med hård åkning glappar dom inte det minsta och fungerar precis lika bra som första åkdagen. Det enda som har hänt är att metallbiten som sitter ovanpå bygeln har lossnat. Den man trycker staven på när man ska kliva ur. Men den är verkligen inte viktig. De kan tjuvlösa vid kraftiga tvära rotationer, som till exempel en snabb trea, om de inte sitter perfekt. Men annars sitter dom där de ska. En nackdel som många klagar på är att det inte finns något helt platt gåläge. Visst hade det varit gött, men jag tycker det funkar bra ändå, särskilt om man har pjäxor med mycket gåläge bakåt. Jag åker med Dynafit Vulcan som enda pjäxa. Hoppas du hittar rätt och får bra åkning! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit bidningar FRÅGOR
Tillbaka
Topp