Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
dynafit bindningar...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 1021460" data-attributes="member: 40931"><p>Men när jag tänker efter så är det nog skit samma för en sån skida som seven summits kräver nog inga 12-dinnare. Slutsats: lättast möjliga bindning som fortf inte är race-bindning. Klarar du dig utan stoppers sparar du 200g per skida eller nåt i den storleksordningen och med en skida som redan är såpass lätt hade nog jag gjort ett försök och testat det.</p><p></p><p>Jag hade nog köpt den dynafitmodellen som är bäst erbjudande på.. Hade personligen inte tyckt det var värt 1000 spänn extra för att bindningen ska heta radical och ha en hälhöjare som man inte behöver vrida runt. Utan att spara någon vikt heller. Men är å andra sidan inte särskilt inläst på övriga uppdateringar. Isåfall hade jag köpt ett par Plum bindningar som går till 12 eller pyntat ytterligare en slant och gått för de där bindningarna Vattendroppe länka längst ner. De väger ju nästan noll och ändå har inställbar DIN. Sjukt, halva vikten mot dynafittorna!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 1021460, member: 40931"] Men när jag tänker efter så är det nog skit samma för en sån skida som seven summits kräver nog inga 12-dinnare. Slutsats: lättast möjliga bindning som fortf inte är race-bindning. Klarar du dig utan stoppers sparar du 200g per skida eller nåt i den storleksordningen och med en skida som redan är såpass lätt hade nog jag gjort ett försök och testat det. Jag hade nog köpt den dynafitmodellen som är bäst erbjudande på.. Hade personligen inte tyckt det var värt 1000 spänn extra för att bindningen ska heta radical och ha en hälhöjare som man inte behöver vrida runt. Utan att spara någon vikt heller. Men är å andra sidan inte särskilt inläst på övriga uppdateringar. Isåfall hade jag köpt ett par Plum bindningar som går till 12 eller pyntat ytterligare en slant och gått för de där bindningarna Vattendroppe länka längst ner. De väger ju nästan noll och ändå har inställbar DIN. Sjukt, halva vikten mot dynafittorna! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
dynafit bindningar...
Tillbaka
Topp