Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
dynafit bindningar...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 1021710" data-attributes="member: 35223"><p>Det beror ju på vad du menar med "varjedag bindning" Tech-bindingar är till för att tura med. Med detta kommer fördelar och nackdelar som man bör vara medveten om. </p><p></p><p>Det är ej en bindning att ligga 95 % i pisten och sen gå 2 turer per år, då bör man köpa något annat. Om man ändå åker i pist med den så ska man veta vad man ger sig in på. Själv skiter jag i alla mina egna råd och har kört dynafit uteslutet nu i två år. Ca 30 dagar i system och 15-20 turdagar per år. Jag droppar ej heller eller åker aggressivt som det är så populärt här på Freeride. Dock väger jag in på ca 100 pannor vilket gör att kraften jag utsätter på bindningen kan tidvis vara relativt hög. </p><p></p><p>Under dessa 2-3 år har jag endast en gång fått bindningen att lösa ut onormalt 1 gång. Stenhård isig pist, bra fart, bra lutning och carvingsvängar.</p><p></p><p>Så är man bara medveten om att det ej är en pistbindning så skulle jag säga att det bara är att köra. </p><p></p><p>Angående DIN så har jag mina ställda på ca 9-9,5 och det funkar ypperligt för mig. </p><p></p><p>En sak att tänka på om du tänkt ha dem som varjedag bindning är att det kan vara rätt trevligt med skistopper. Man blir vansinnig efter ett tag att sätta fast den där lilla säkerhetsstroppen som man bör ha när man åker pist i en anläggning. Just av den anledningen så har jag iår kompletterat mina Speed Radical med en Radical FT också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 1021710, member: 35223"] Det beror ju på vad du menar med "varjedag bindning" Tech-bindingar är till för att tura med. Med detta kommer fördelar och nackdelar som man bör vara medveten om. Det är ej en bindning att ligga 95 % i pisten och sen gå 2 turer per år, då bör man köpa något annat. Om man ändå åker i pist med den så ska man veta vad man ger sig in på. Själv skiter jag i alla mina egna råd och har kört dynafit uteslutet nu i två år. Ca 30 dagar i system och 15-20 turdagar per år. Jag droppar ej heller eller åker aggressivt som det är så populärt här på Freeride. Dock väger jag in på ca 100 pannor vilket gör att kraften jag utsätter på bindningen kan tidvis vara relativt hög. Under dessa 2-3 år har jag endast en gång fått bindningen att lösa ut onormalt 1 gång. Stenhård isig pist, bra fart, bra lutning och carvingsvängar. Så är man bara medveten om att det ej är en pistbindning så skulle jag säga att det bara är att köra. Angående DIN så har jag mina ställda på ca 9-9,5 och det funkar ypperligt för mig. En sak att tänka på om du tänkt ha dem som varjedag bindning är att det kan vara rätt trevligt med skistopper. Man blir vansinnig efter ett tag att sätta fast den där lilla säkerhetsstroppen som man bör ha när man åker pist i en anläggning. Just av den anledningen så har jag iår kompletterat mina Speed Radical med en Radical FT också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
dynafit bindningar...
Tillbaka
Topp