Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
dynafit bindningar...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skanken" data-source="post: 1021718" data-attributes="member: 115724"><p>Turandet jag kommer göra blir mest i Sverige, allt från dalarna till riksgränsen. Men jag vill ju oxo att dem skall fungera när jag åker till Alperna (även då är det offpist vi åker/söker). Dock är gänget jag brukar åka med dit inte så tur-inriktade så det kommer antagligen bara bli nån mindre tur vända där.</p><p></p><p>Jag föredrar offpist i puder, inge vidare aggresivt, pist åker jag väll bara i jakt på puder kan man väll säga. </p><p>Eller i början på sesongen då skidåkningssuget är stort nog.</p><p></p><p>Så just för hur jag åker tror jag väll inte att det kommer vara nått problem. Det som oroade mig var väll de variernade förhållanden man stöter på och 117mm underfoten. Jag vill ju inte åka runt å vara kallsvettig för att bindningen skall lös ur var å vartannat åk. </p><p> </p><p>Såg på den svenska versionen av Dynafits hemsida att de anger att tlt speed radical fungerar med skidor med ca 110-115mm i midja beroende på styvhet. </p><p>Automatic är väll rättså styv tror jag, och jag väger ju inte så mycket, så det borde väll fungera då kanske.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skanken, post: 1021718, member: 115724"] Turandet jag kommer göra blir mest i Sverige, allt från dalarna till riksgränsen. Men jag vill ju oxo att dem skall fungera när jag åker till Alperna (även då är det offpist vi åker/söker). Dock är gänget jag brukar åka med dit inte så tur-inriktade så det kommer antagligen bara bli nån mindre tur vända där. Jag föredrar offpist i puder, inge vidare aggresivt, pist åker jag väll bara i jakt på puder kan man väll säga. Eller i början på sesongen då skidåkningssuget är stort nog. Så just för hur jag åker tror jag väll inte att det kommer vara nått problem. Det som oroade mig var väll de variernade förhållanden man stöter på och 117mm underfoten. Jag vill ju inte åka runt å vara kallsvettig för att bindningen skall lös ur var å vartannat åk. Såg på den svenska versionen av Dynafits hemsida att de anger att tlt speed radical fungerar med skidor med ca 110-115mm i midja beroende på styvhet. Automatic är väll rättså styv tror jag, och jag väger ju inte så mycket, så det borde väll fungera då kanske. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
dynafit bindningar...
Tillbaka
Topp