Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
dynafit bindningar...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1029146" data-attributes="member: 80520"><p>Det låter som klassiska dynafitproblem innan man vant sig. Se till att du verkligen får i tårna _ordentligt_ innan du klickar i där bak. Jag brukar göra det genom att klicka i, pendla några gånger fram och tillbaka, låsa bindningen och sedan låsa upp. Det oavsett om jag har snö nånstans eller inte.</p><p></p><p>(Jag hade exakt samma problem när jag började med dynafit, tog ett tag inna jag fått ordning på det. Blev endel blåmärken innan det gick vägen.)</p><p></p><p>Dock är dynafit mer känsliga än andra bindningar för "skeva" monteringar mellan front- och bakdelen på bindningen. Dvs, om du inte har samma "displacement" kan det vara bidragande till dett problem. Det stora problemet är dock om de är lite vridna i förhållande till varandra, på en ~30 cm lång pjäxa kan även en liten vridning bli en förhållandevis stor skilland i läge vid den andra bindningsdelen. Det är dessutom svårt att mäta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1029146, member: 80520"] Det låter som klassiska dynafitproblem innan man vant sig. Se till att du verkligen får i tårna _ordentligt_ innan du klickar i där bak. Jag brukar göra det genom att klicka i, pendla några gånger fram och tillbaka, låsa bindningen och sedan låsa upp. Det oavsett om jag har snö nånstans eller inte. (Jag hade exakt samma problem när jag började med dynafit, tog ett tag inna jag fått ordning på det. Blev endel blåmärken innan det gick vägen.) Dock är dynafit mer känsliga än andra bindningar för "skeva" monteringar mellan front- och bakdelen på bindningen. Dvs, om du inte har samma "displacement" kan det vara bidragande till dett problem. Det stora problemet är dock om de är lite vridna i förhållande till varandra, på en ~30 cm lång pjäxa kan även en liten vridning bli en förhållandevis stor skilland i läge vid den andra bindningsdelen. Det är dessutom svårt att mäta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
dynafit bindningar...
Tillbaka
Topp