Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
dynafit bindningar...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="K.Ström" data-source="post: 1051940" data-attributes="member: 45541"><p>Vill bara flinka in och slå ett slag för Vipec som fått lite dålig kritik här i tråden. Bytte över till tech bindning (från guardian) denna säsongen och har inte bytt tidigare pga oro för just ovan nämnda problem med tjuvsläpp och liknande.</p><p>Skannade nätet totalt och valet föll vipec just för elasticitetens skull. Fick hem bindningarna och kännde mig ganska illamående över att dom där till synes små plastiga sakerna skulle kunna hålla i mina 95kg.</p><p></p><p>Men vad dom har levererat! Har gott allt från milslånga turer till att bomba på i sönderkörda "eftermiddags julpister" här i Sälen. Inte ett problem med tjuvlsläpp så nu har dom mitt fulla förtroende.</p><p>Förstår inte heller kritiken angående att dom ska vara svåra att kliva i. Träffar bra även om man står lite sådär små jobbigt till när man ska kliva i första skidan med ena benet som sjunkit ner en halvmeter i snön. </p><p>Ja självklart blir det väl någon bom någon gång men det är liksom inte bindningarnas fel. Får jag gissa så beror istegs problem hos folk på att man inte justerat in bredden mellan pinnarna korrekt.</p><p>Har bara haft ett problem med dom och det va att jag inte fick tillbaka häldelen direkt på ena skidan efter en kortare tur. Det hade letat sig in lite snö under häldelen med det behövdes bara ett par knackningar med staven och en lätt skakning så va det problemet löst. Vet inte hur många mil jag gått med dom nu men det börjar bli några stycken och det här har bara hänt en gång.</p><p>Så sammanfattningsvis kommer det här bli min nya standard bindning och jag kommer att köpa fler.</p><p></p><p>Bindningarna är monterade på mina 195långa Hojis och jag kör med BD Factor 130 pjäxa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="K.Ström, post: 1051940, member: 45541"] Vill bara flinka in och slå ett slag för Vipec som fått lite dålig kritik här i tråden. Bytte över till tech bindning (från guardian) denna säsongen och har inte bytt tidigare pga oro för just ovan nämnda problem med tjuvsläpp och liknande. Skannade nätet totalt och valet föll vipec just för elasticitetens skull. Fick hem bindningarna och kännde mig ganska illamående över att dom där till synes små plastiga sakerna skulle kunna hålla i mina 95kg. Men vad dom har levererat! Har gott allt från milslånga turer till att bomba på i sönderkörda "eftermiddags julpister" här i Sälen. Inte ett problem med tjuvlsläpp så nu har dom mitt fulla förtroende. Förstår inte heller kritiken angående att dom ska vara svåra att kliva i. Träffar bra även om man står lite sådär små jobbigt till när man ska kliva i första skidan med ena benet som sjunkit ner en halvmeter i snön. Ja självklart blir det väl någon bom någon gång men det är liksom inte bindningarnas fel. Får jag gissa så beror istegs problem hos folk på att man inte justerat in bredden mellan pinnarna korrekt. Har bara haft ett problem med dom och det va att jag inte fick tillbaka häldelen direkt på ena skidan efter en kortare tur. Det hade letat sig in lite snö under häldelen med det behövdes bara ett par knackningar med staven och en lätt skakning så va det problemet löst. Vet inte hur många mil jag gått med dom nu men det börjar bli några stycken och det här har bara hänt en gång. Så sammanfattningsvis kommer det här bli min nya standard bindning och jag kommer att köpa fler. Bindningarna är monterade på mina 195långa Hojis och jag kör med BD Factor 130 pjäxa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
dynafit bindningar...
Tillbaka
Topp