Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
dynafit bindningar...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1052453" data-attributes="member: 59831"><p>Kör på ett liten fråga angående Radical FT här. </p><p></p><p>Vet inte om detta alltid har varit, men idag när jag stod i hallen med skidorna och gungade lite med pjäxorna i bindningen märkte jag att det flexade ganska rejält i höjdled på häldelen av bindningen när jag lutar mig framåt och bakåt. Pjäxan höjde sig alltså ca 5-7 mm i höjdled när jag böjde mig framåt kontra stå med tyngd på hälen. Detta på båda skidorna. Häldelen följer med pjäxan upp en bit samtidigt som piggarna glider ut några mm från pjäxan. Skruvarna sitter självklart rejält hårt i skidan, samt är "DIN" skruvade på ca 10 i höjd och vertikalled. </p><p></p><p>Dock så sitter inte häldelen löst eller något utan känns rätt stabil när man försöker lyfta den med handkraft när inte pjäxan sitter i. Detta kanske har varit hela tiden och kanske inte är något problem, men det var först nu jag lade märke till det.</p><p></p><p>Någon annan som har samma eventuella "problem"?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1052453, member: 59831"] Kör på ett liten fråga angående Radical FT här. Vet inte om detta alltid har varit, men idag när jag stod i hallen med skidorna och gungade lite med pjäxorna i bindningen märkte jag att det flexade ganska rejält i höjdled på häldelen av bindningen när jag lutar mig framåt och bakåt. Pjäxan höjde sig alltså ca 5-7 mm i höjdled när jag böjde mig framåt kontra stå med tyngd på hälen. Detta på båda skidorna. Häldelen följer med pjäxan upp en bit samtidigt som piggarna glider ut några mm från pjäxan. Skruvarna sitter självklart rejält hårt i skidan, samt är "DIN" skruvade på ca 10 i höjd och vertikalled. Dock så sitter inte häldelen löst eller något utan känns rätt stabil när man försöker lyfta den med handkraft när inte pjäxan sitter i. Detta kanske har varit hela tiden och kanske inte är något problem, men det var först nu jag lade märke till det. Någon annan som har samma eventuella "problem"? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
dynafit bindningar...
Tillbaka
Topp