Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit Mercury - liner - trångt ovanfot pga sömmar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 1051937" data-attributes="member: 40123"><p>Jag har ett par Dynafit Mercury med original liners som är helt outstanding med ett undantag har jag märkt.</p><p>Det är då så att med konstruktionen på skon med att den sk lösa tunga trycks ihopa vid belastning. Det som då naturligvis sker är att mothållet är ovandelen av foten,,,och som då tungan trycker på linern och sedan foten. </p><p>Då linererns konstruktion är mkt märklig med en fet söm mitt på tungan på liner gör det att trycket skapas just där då den yttre plasttungan trycker emot......</p><p></p><p>Går det att sk gå till en boot fitter som värmer tungan i linern så att man "trycker" ut sömmen för att öka avståndet mellan min ovandel av foten och tungan? </p><p></p><p>Några andra råd?</p><p></p><p>Jag provade att slänga i mina liners från mina Cochise pro där linern har en annan konstruktion,,,där finns inte det problemet.,,, med undantaget att ett nytt problem kommer då man skall gå,,,,då tappar man hälgreppet istället...</p><p></p><p>Vore tacksam för tips...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 1051937, member: 40123"] Jag har ett par Dynafit Mercury med original liners som är helt outstanding med ett undantag har jag märkt. Det är då så att med konstruktionen på skon med att den sk lösa tunga trycks ihopa vid belastning. Det som då naturligvis sker är att mothållet är ovandelen av foten,,,och som då tungan trycker på linern och sedan foten. Då linererns konstruktion är mkt märklig med en fet söm mitt på tungan på liner gör det att trycket skapas just där då den yttre plasttungan trycker emot...... Går det att sk gå till en boot fitter som värmer tungan i linern så att man "trycker" ut sömmen för att öka avståndet mellan min ovandel av foten och tungan? Några andra råd? Jag provade att slänga i mina liners från mina Cochise pro där linern har en annan konstruktion,,,där finns inte det problemet.,,, med undantaget att ett nytt problem kommer då man skall gå,,,,då tappar man hälgreppet istället... Vore tacksam för tips... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit Mercury - liner - trångt ovanfot pga sömmar
Tillbaka
Topp