Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit Radical FT / ST / Beast / osv....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1057532" data-attributes="member: 11566"><p>Bumpar tråden lite,</p><p></p><p>velar på vilken tech-bindning jag ska satsa på.....</p><p></p><p>Ser ut som att det antingen blir Völkl Nunataq eller Black Crows Navis Freebird, kommer fortfarande att ha kvar ett par fetare skidor för puderdagarna men vill ha en lite nättare setup för att tura på. Så det kommer inte bli en massa höga drop och hopp med denna setupen.</p><p></p><p>När jag var i Chamonix sist så körde vår guide på Plum Guide och det verkade ju funka helt ok för honom.... dock på en något smalare skida (runt 90 i midjan) så det är ett intressant alternativ just ur vikthänseende. Andra alternativ som då känns mer trygga ur just utförsegenskaper är Dynafit Radical, G3 ION, Diamir Vipec eller Marker King pin.</p><p></p><p>Vill nog klassa mig som en rätt så god åkare, från självlärd offpist-räv till godkänd i svensk skidlärarutbildning steg 2, gillar att stå på när möjlighet finns, mäter in på 181cm och runt 80kg.</p><p></p><p> [USER=36956]@greggan[/USER] vad hade dina Plum Guide på för skidor och vad för typ av åkning åkte du?</p><p></p><p>cheers!</p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1057532, member: 11566"] Bumpar tråden lite, velar på vilken tech-bindning jag ska satsa på..... Ser ut som att det antingen blir Völkl Nunataq eller Black Crows Navis Freebird, kommer fortfarande att ha kvar ett par fetare skidor för puderdagarna men vill ha en lite nättare setup för att tura på. Så det kommer inte bli en massa höga drop och hopp med denna setupen. När jag var i Chamonix sist så körde vår guide på Plum Guide och det verkade ju funka helt ok för honom.... dock på en något smalare skida (runt 90 i midjan) så det är ett intressant alternativ just ur vikthänseende. Andra alternativ som då känns mer trygga ur just utförsegenskaper är Dynafit Radical, G3 ION, Diamir Vipec eller Marker King pin. Vill nog klassa mig som en rätt så god åkare, från självlärd offpist-räv till godkänd i svensk skidlärarutbildning steg 2, gillar att stå på när möjlighet finns, mäter in på 181cm och runt 80kg. [USER=36956]@greggan[/USER] vad hade dina Plum Guide på för skidor och vad för typ av åkning åkte du? cheers! /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit Radical FT / ST / Beast / osv....
Tillbaka
Topp