Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit Rotation 14 vs ATK freeraider 14/15/16
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wille1504" data-source="post: 1288915" data-attributes="member: 156543"><p>Jag håller med. De har väl allihop så kallad gapless design vilket gör skillnad när skidan böjs kraftigt, men det går inte att kalla det förspänning.</p><p></p><p>Däremot borde rotation ha lite elasticitet, tror jag sett 2 mm nämnas tidigare. </p><p></p><p>Jag funderade en hel del på de här tre bindningarna för ungefär ett år sedan och landade själv i tecton, som väger ungefär som en rotation om jag minns rätt. Jag kom fram till att jag vill ha en så kraftig och säker bindning som möjligt och är villig att släpa på 300 gram extra per fot för att få ett bättre åk. Sannolikt hade jag åkt mer försiktigt om jag haft en ren techbindning under fötterna, och det vore ju tråkigt om jag faktiskt inte har behov av att spara 300g</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wille1504, post: 1288915, member: 156543"] Jag håller med. De har väl allihop så kallad gapless design vilket gör skillnad när skidan böjs kraftigt, men det går inte att kalla det förspänning. Däremot borde rotation ha lite elasticitet, tror jag sett 2 mm nämnas tidigare. Jag funderade en hel del på de här tre bindningarna för ungefär ett år sedan och landade själv i tecton, som väger ungefär som en rotation om jag minns rätt. Jag kom fram till att jag vill ha en så kraftig och säker bindning som möjligt och är villig att släpa på 300 gram extra per fot för att få ett bättre åk. Sannolikt hade jag åkt mer försiktigt om jag haft en ren techbindning under fötterna, och det vore ju tråkigt om jag faktiskt inte har behov av att spara 300g [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit Rotation 14 vs ATK freeraider 14/15/16
Tillbaka
Topp