Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit som one-quiver
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjo_orret" data-source="post: 847664" data-attributes="member: 14453"><p>Som jag förstår det är din frågeställning mest runt skidan, vilket inte har speciellt mkt med Dynafit att göra. Jag har inget att tillföra där.</p><p>Om bindningen som one quiver kan jag dock säga att det verkar skilja från person till person. Vissa har problem med den, andra har det inte. Jag tillhör kategorin som inte har problem med bindningen. Det har förmodligen en hel del att göra med att lära sig hur den funkar. Dynafit är inte "click and go"...</p><p>Dock kör jag den som one quiver och det funkar utmärkt för mig. Har åkt på alpveckor och till Kanada med endast dynafitmonterad skida utan problem. Jag åker så lite i system överlag att det inte finns någon mening för mig att ha en vanlig bindning. Jag åker inte heller speciellt mkt nuförtiden. Endast ca 1-3 v per år. Har bara haft Dynafit de senaste 4 åren.</p><p></p><p>Edit. Nu när jag skrivit klart såg jag punkten "one quiver en säsong i alperna". Hmmm, det låter som nått som kan bli rätt jobbigt för bidningen. Nja, känns lite tveksamt med tanke på hur mkt slitage det blir... För sånt bruk kanske en lösning med inserts eller nån platta så man kan byta bindning skulle vara något?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjo_orret, post: 847664, member: 14453"] Som jag förstår det är din frågeställning mest runt skidan, vilket inte har speciellt mkt med Dynafit att göra. Jag har inget att tillföra där. Om bindningen som one quiver kan jag dock säga att det verkar skilja från person till person. Vissa har problem med den, andra har det inte. Jag tillhör kategorin som inte har problem med bindningen. Det har förmodligen en hel del att göra med att lära sig hur den funkar. Dynafit är inte "click and go"... Dock kör jag den som one quiver och det funkar utmärkt för mig. Har åkt på alpveckor och till Kanada med endast dynafitmonterad skida utan problem. Jag åker så lite i system överlag att det inte finns någon mening för mig att ha en vanlig bindning. Jag åker inte heller speciellt mkt nuförtiden. Endast ca 1-3 v per år. Har bara haft Dynafit de senaste 4 åren. Edit. Nu när jag skrivit klart såg jag punkten "one quiver en säsong i alperna". Hmmm, det låter som nått som kan bli rätt jobbigt för bidningen. Nja, känns lite tveksamt med tanke på hur mkt slitage det blir... För sånt bruk kanske en lösning med inserts eller nån platta så man kan byta bindning skulle vara något? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit som one-quiver
Tillbaka
Topp