Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit som one-quiver
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="stoof007" data-source="post: 847855" data-attributes="member: 82892"><p>Tack så mycket för svar allihop!</p><p></p><p>@ sjo_orret: Jag har funderat på det här med slitaget lite grann. Dynafit ser ju inte så mycket ut för världen men samtidigt pratade jag med en bergsguide som alltid kör på Dynafit (kanske byter skidor iofs) men de åker ju mer skidor än de flesta. Han tyckte inte det var några problem. Jag ska tänka på saken, låter dock lite omständigt med plattor för byte etc.</p><p></p><p>@ MM: Sidestashen verkar som ett kanonköp i så fall. Pist är helt klart nedprioriterat och om den är hård kan jag nästan lika gärna gå uppför och njuta av naturen eller något. Har du upplevt något som rent negativt med skidan? Och hur mycket väger den i 188 cm? Jag hittar bara vikt på 174 cm. En fråga till, skulle du kunna tänka dig att ha en Sidestash med dynafit som one-quiver som åkt på den?</p><p></p><p>@ Hasse: Som jag förstår är Bibby mycket av en hårdare version av en BC jibber, jag tackar för förslaget men känner att det inte är riktigt detta jag söker (rätta mig om jag har fel). Samtidigt var den av PNyberg i MnO:s skidtest beskriven som ganska lik CRJ. DPS låter bra, dock (referar igen till MnO:s test) så verkar 112:an vara mer av en kortsvängsskida och kanske inte fungerar om man vill dra på i feta stora svängar på stora ytor? Hur upplevde du BD Verdict med Dynafit, tänkbar one-quiver?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="stoof007, post: 847855, member: 82892"] Tack så mycket för svar allihop! @ sjo_orret: Jag har funderat på det här med slitaget lite grann. Dynafit ser ju inte så mycket ut för världen men samtidigt pratade jag med en bergsguide som alltid kör på Dynafit (kanske byter skidor iofs) men de åker ju mer skidor än de flesta. Han tyckte inte det var några problem. Jag ska tänka på saken, låter dock lite omständigt med plattor för byte etc. @ MM: Sidestashen verkar som ett kanonköp i så fall. Pist är helt klart nedprioriterat och om den är hård kan jag nästan lika gärna gå uppför och njuta av naturen eller något. Har du upplevt något som rent negativt med skidan? Och hur mycket väger den i 188 cm? Jag hittar bara vikt på 174 cm. En fråga till, skulle du kunna tänka dig att ha en Sidestash med dynafit som one-quiver som åkt på den? @ Hasse: Som jag förstår är Bibby mycket av en hårdare version av en BC jibber, jag tackar för förslaget men känner att det inte är riktigt detta jag söker (rätta mig om jag har fel). Samtidigt var den av PNyberg i MnO:s skidtest beskriven som ganska lik CRJ. DPS låter bra, dock (referar igen till MnO:s test) så verkar 112:an vara mer av en kortsvängsskida och kanske inte fungerar om man vill dra på i feta stora svängar på stora ytor? Hur upplevde du BD Verdict med Dynafit, tänkbar one-quiver? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit som one-quiver
Tillbaka
Topp