Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit som one-quiver
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 848293" data-attributes="member: 46762"><p>Om det börjar bli mycket fokus på vikt för att funka bra vid turande, kolla någon omgång till på DPS's skidor, inte bara W112... Det blir lite tyngre än de rent turoptimerade laggen som Dynafit och Goode ändå får räknas som, men jäklar vad ett par DPS skidor funkar bra åkmässigt! </p><p></p><p>Jag hittade känslan i mina 112'or igår och det enda som trumfar dem i pistgrepp är Hendryx fantastiska byggen och mina absurda tävlingsstorslalomskidor från Atomic. Mina gamla Salomon SL-skidor har, trots racebygge, inte en susning! Jag har bara kört i små backar än så länge så jag har pressat in så mycket svängar som möjligt, men jag har svårt att tro att jag kommer bli besviken när jag glider ner till Alperna och testar dem i lite puder och längre svepande piståk. Jag kan återkomma nästnästa söndag om det!</p><p></p><p>Om du ändå vill ha med traditionell skida, kolla på Wailer 105'an!!! Gammal hederlig utformning, fast i ett snärtigare, stabilare och lättare utförande. Jag tycker mina gamla Lotus 120 är fantastiska och det går nog utmärkt att köra dessa som one-quiver när man väl vant sig (jag skulle kunna göra det...). Turar man mycket och ser pisten som transport funkar det nog utmärkt. Riktigt lätt om du väljer Pure-modell (vilket jag hade rekommenderat hursom) och mycket stabil och funktionell över hela berget. Det är väl att den skulle vara lite för bred för turandet isf, du får ju spåra en del...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 848293, member: 46762"] Om det börjar bli mycket fokus på vikt för att funka bra vid turande, kolla någon omgång till på DPS's skidor, inte bara W112... Det blir lite tyngre än de rent turoptimerade laggen som Dynafit och Goode ändå får räknas som, men jäklar vad ett par DPS skidor funkar bra åkmässigt! Jag hittade känslan i mina 112'or igår och det enda som trumfar dem i pistgrepp är Hendryx fantastiska byggen och mina absurda tävlingsstorslalomskidor från Atomic. Mina gamla Salomon SL-skidor har, trots racebygge, inte en susning! Jag har bara kört i små backar än så länge så jag har pressat in så mycket svängar som möjligt, men jag har svårt att tro att jag kommer bli besviken när jag glider ner till Alperna och testar dem i lite puder och längre svepande piståk. Jag kan återkomma nästnästa söndag om det! Om du ändå vill ha med traditionell skida, kolla på Wailer 105'an!!! Gammal hederlig utformning, fast i ett snärtigare, stabilare och lättare utförande. Jag tycker mina gamla Lotus 120 är fantastiska och det går nog utmärkt att köra dessa som one-quiver när man väl vant sig (jag skulle kunna göra det...). Turar man mycket och ser pisten som transport funkar det nog utmärkt. Riktigt lätt om du väljer Pure-modell (vilket jag hade rekommenderat hursom) och mycket stabil och funktionell över hela berget. Det är väl att den skulle vara lite för bred för turandet isf, du får ju spåra en del... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit som one-quiver
Tillbaka
Topp