Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit som one-quiver
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Slogen" data-source="post: 850958" data-attributes="member: 94697"><p>MM och Snorkel; vilka skidor åker ni?</p><p></p><p>Bindingarna till min polare var rett inställd. Jag kolla dom själv monteringen och avstandet med spacern som fölger med för honom. Dock är det omojligt att veta om montören har haft en dårlig dag. ( jag har dock sett det hände 2 gonger med olika skidor och åkare) Det är inte jätteovanlig att riva ut tådelen när man kör på hårt underlag. Kom ihåg att om man åker på hårt underlag tar tådelen praktisk talat alla kraftarna från kanten. hälpinnarna sitter så långt in mot centrum så tåpegs'en måste stå emot praktisk talat ensamma. och alla dom krafterna går över i skidorna via en ganska liten monteringsyta på tådelen. På en klassisk dynafitmonterad skida runt 75mm midja (old school bergsguide i alperna :D ) är det nog inget problem, men när man monterar på fetare skidor blir vridmomentet högre.</p><p></p><p>Många har dock inte problem. Och jag tycker personligen det är en helt sjukt bra binding till att tura med och alt annat känns puckat när man har använt dom. :P</p><p></p><p>Jag tycker stoof borde prova dom då han verkar rett sugen, dock kan det vara bra att känna till att dom har endel begrensninger och kräver ett annorlunde sätt att åka skidor samanliknat med vanlige alpinbindinger.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Slogen, post: 850958, member: 94697"] MM och Snorkel; vilka skidor åker ni? Bindingarna till min polare var rett inställd. Jag kolla dom själv monteringen och avstandet med spacern som fölger med för honom. Dock är det omojligt att veta om montören har haft en dårlig dag. ( jag har dock sett det hände 2 gonger med olika skidor och åkare) Det är inte jätteovanlig att riva ut tådelen när man kör på hårt underlag. Kom ihåg att om man åker på hårt underlag tar tådelen praktisk talat alla kraftarna från kanten. hälpinnarna sitter så långt in mot centrum så tåpegs'en måste stå emot praktisk talat ensamma. och alla dom krafterna går över i skidorna via en ganska liten monteringsyta på tådelen. På en klassisk dynafitmonterad skida runt 75mm midja (old school bergsguide i alperna :D ) är det nog inget problem, men när man monterar på fetare skidor blir vridmomentet högre. Många har dock inte problem. Och jag tycker personligen det är en helt sjukt bra binding till att tura med och alt annat känns puckat när man har använt dom. :P Jag tycker stoof borde prova dom då han verkar rett sugen, dock kan det vara bra att känna till att dom har endel begrensninger och kräver ett annorlunde sätt att åka skidor samanliknat med vanlige alpinbindinger. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit som one-quiver
Tillbaka
Topp