Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit/Tech och Alpina Sulor ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skantz" data-source="post: 1066376" data-attributes="member: 36230"><p>[USER=34110]@rabbit[/USER] @xsoolx @glissereur Jag skulle för maximal prestanda rekommendera att köra med gummisulan.</p><p></p><p>Om man jämför med andra techbindningar så ligger mest tryck alltid på piggarna men avlastas med sulan på Beast 16, Beast 14, Radical 2 ST och Radical 2 FT.</p><p>Däremot på Dynafit lättare: Radical Speed, Speed Turn och Superlite 2.0 så är 100% tryck/belastning på piggarna och sulan bak ligger ej i.</p><p></p><p>Vill man öka känslan att få mer tryck mot skidan kan man köpa ATK Extreme Spacer <a href="http://www.atkrace.it/collezione-prodotti/al05-extreme-spacer/?lang=en" target="_blank">http://www.atkrace.it/collezione-prodotti/al05-extreme-spacer/?lang=en</a></p><p></p><p>Alpin sula är bara att rekommendera om man kör alpin bindning. Kör man tech bindning kör gummisula.</p><p></p><p></p><p>Peace</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skantz, post: 1066376, member: 36230"] [USER=34110]@rabbit[/USER] @xsoolx @glissereur Jag skulle för maximal prestanda rekommendera att köra med gummisulan. Om man jämför med andra techbindningar så ligger mest tryck alltid på piggarna men avlastas med sulan på Beast 16, Beast 14, Radical 2 ST och Radical 2 FT. Däremot på Dynafit lättare: Radical Speed, Speed Turn och Superlite 2.0 så är 100% tryck/belastning på piggarna och sulan bak ligger ej i. Vill man öka känslan att få mer tryck mot skidan kan man köpa ATK Extreme Spacer [URL]http://www.atkrace.it/collezione-prodotti/al05-extreme-spacer/?lang=en[/URL] Alpin sula är bara att rekommendera om man kör alpin bindning. Kör man tech bindning kör gummisula. Peace [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Dynafit/Tech och Alpina Sulor ?
Tillbaka
Topp