Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit Titan UL el. liknande som enda pjäxa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 952009" data-attributes="member: 73781"><p>Kör med Dynafit Zzeus och är skit nöjd. Stabil pjäxa som klarar både fart och kraft (väger 108) men ändå är skön att tura i.</p><p></p><p>En najs bonus av att ha en alpin tur pjäxa istället för vanliga alpin kängor är att nu så får en två veckors packning med pjäxor, hjälp, ryggplatta, kläder, (civila o skid), lavin prylar, hudar, ja allt plats i en resväska och vikten är 20kg. Flyger man mycke till skidåkningen så är det faktiskt en rätt najs faktor. För om man bara har en väska och ett par skidor så är det samma regler för alla bolag.</p><p></p><p>Sido spår men lätta, smidiga pjäxor är grymt. Speciellt när det finns s bra pjäxor som Zzeus, Titan och BD Factor. Factor passade min fot sämst samt att jag inte ville ha spännings mekanismen på innerskon. Vill bara ha knuten innerskon när jag turar inte annars för det är bara onödigt mekande.</p><p></p><p>Turar också på duke men är inte nöjd. Dock är det en kompromiss jag vill nog inte ha Dynafit bindningar på mina enda skidor. Och för ett allround parskidor som skall göra allt från pist till turande via slackcountry så är nog Duke ändå bästa valet. Notera alla nog för jag har inte bestämt mig än.</p><p></p><p>Tomas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 952009, member: 73781"] Kör med Dynafit Zzeus och är skit nöjd. Stabil pjäxa som klarar både fart och kraft (väger 108) men ändå är skön att tura i. En najs bonus av att ha en alpin tur pjäxa istället för vanliga alpin kängor är att nu så får en två veckors packning med pjäxor, hjälp, ryggplatta, kläder, (civila o skid), lavin prylar, hudar, ja allt plats i en resväska och vikten är 20kg. Flyger man mycke till skidåkningen så är det faktiskt en rätt najs faktor. För om man bara har en väska och ett par skidor så är det samma regler för alla bolag. Sido spår men lätta, smidiga pjäxor är grymt. Speciellt när det finns s bra pjäxor som Zzeus, Titan och BD Factor. Factor passade min fot sämst samt att jag inte ville ha spännings mekanismen på innerskon. Vill bara ha knuten innerskon när jag turar inte annars för det är bara onödigt mekande. Turar också på duke men är inte nöjd. Dock är det en kompromiss jag vill nog inte ha Dynafit bindningar på mina enda skidor. Och för ett allround parskidor som skall göra allt från pist till turande via slackcountry så är nog Duke ändå bästa valet. Notera alla nog för jag har inte bestämt mig än. Tomas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit Titan UL el. liknande som enda pjäxa?
Tillbaka
Topp