Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit Titan UL el. liknande som enda pjäxa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 952021" data-attributes="member: 40123"><p>Jag tror att denna djungel är så att man måste mer eller mindre priorietera det man verkligen har behov för. </p><p>Det är så att om man bara jämför med mina Titan UL(1700gr) eller Garmont Delirium(2300gr) så skiljer dig sig runt 600gr per pjäxa om jag inte har helt fel. HAr man sedan Duke istället för Dynafit bindningar så skiljer det sig ca 1000gr mot 2600gr. Med detta och man är på 3700meters höjd samt dagspackning så är det stor skillnad uppför (naturligtvis nerför också). Om jag skulle sätta en bra pjäxa - då styv och lätt (2000gr) (med reservation till att jag hade modellen 2011 av Garmont Radium som har för liten tåbox och ger blå stortår då de trycker för mkt på ovansidan) så är kanske Radium 2012 (som man har gjort större i tådelen) ett bra alterantiv (naturligvis måste den passa din fot)Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 952021, member: 40123"] Jag tror att denna djungel är så att man måste mer eller mindre priorietera det man verkligen har behov för. Det är så att om man bara jämför med mina Titan UL(1700gr) eller Garmont Delirium(2300gr) så skiljer dig sig runt 600gr per pjäxa om jag inte har helt fel. HAr man sedan Duke istället för Dynafit bindningar så skiljer det sig ca 1000gr mot 2600gr. Med detta och man är på 3700meters höjd samt dagspackning så är det stor skillnad uppför (naturligtvis nerför också). Om jag skulle sätta en bra pjäxa - då styv och lätt (2000gr) (med reservation till att jag hade modellen 2011 av Garmont Radium som har för liten tåbox och ger blå stortår då de trycker för mkt på ovansidan) så är kanske Radium 2012 (som man har gjort större i tådelen) ett bra alterantiv (naturligvis måste den passa din fot)Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynafit Titan UL el. liknande som enda pjäxa?
Tillbaka
Topp