Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Dynastar in Big
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="efridh" data-source="post: 59138" data-attributes="member: 37099"><p>Jag har åkt på både Inspired, INBIG och Head Monster 85. Enligt tillverkarna ska Head Monstern vara tillverkad så att den är mjuk vid liten belastning och blir styvare när man belastar skidan och trycker ifrån mer. Jag har kompisar som åker på Monstern och är jättenöjda. Själv var jag inte riktigt nöjd med Monstern. Jag upplevde att jag inte riktigt orkade trycka ifrån tillräckligt(jag är inte speciellt stark i benen!). Den kändes lite klumpig. Jag tror att man bör vara en kraftfullare åkare för att kunna utnyttja hela skidans kapacitet. Dynastar Inbig/inspired upplever jag som lite följsammare, jag kommer mer överens med dem. En kompis som provade mina blev helt fast och har även hon köpt ett par. Jag tror att du kommer bli nöjd med vilka du än köper för båda är två mycket välgjorda och bra skidor som passar bäst i off-pisten utan för den skull vara dåliga i pisten. Ett bra tips är att pröva skidorna på plats och jämföra, men finns inte den möjligheten får man ju chansa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="efridh, post: 59138, member: 37099"] Jag har åkt på både Inspired, INBIG och Head Monster 85. Enligt tillverkarna ska Head Monstern vara tillverkad så att den är mjuk vid liten belastning och blir styvare när man belastar skidan och trycker ifrån mer. Jag har kompisar som åker på Monstern och är jättenöjda. Själv var jag inte riktigt nöjd med Monstern. Jag upplevde att jag inte riktigt orkade trycka ifrån tillräckligt(jag är inte speciellt stark i benen!). Den kändes lite klumpig. Jag tror att man bör vara en kraftfullare åkare för att kunna utnyttja hela skidans kapacitet. Dynastar Inbig/inspired upplever jag som lite följsammare, jag kommer mer överens med dem. En kompis som provade mina blev helt fast och har även hon köpt ett par. Jag tror att du kommer bli nöjd med vilka du än köper för båda är två mycket välgjorda och bra skidor som passar bäst i off-pisten utan för den skull vara dåliga i pisten. Ett bra tips är att pröva skidorna på plats och jämföra, men finns inte den möjligheten får man ju chansa! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Dynastar in Big
Tillbaka
Topp