Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Dynastar & K2 06/07
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knarren" data-source="post: 138172" data-attributes="member: 33830"><p>Svar till Dr Snow ang designkostnad for en skida:</p><p></p><p>Det ar en mycket aktuell fraga i skidbranschen dar man ganska nyss borjat inse vilket enormt mervarde en </p><p>attraktiv design ger. Som vanligt har skidbranschen "arvt" aven detta fran snowboard- och skateboardbranschen.</p><p></p><p>Det som ar forvanande ar hur pass lite det faktiskt kostar att oka den sk shelf appealen. Ett varumarke betalar </p><p>nagonstans runt 150 000 kr for att designa en linje skidor (ex. freestyleskidorna inom K2s skidlinje). Slar du ut </p><p>det pa samtliga freestylelagg som K2 kranger (ca 100 000 par arligen) har du bilden framfor dig. 1,5 kr per lagg </p><p>dar jag kan tanka mig att K2 interndebiterar ca 450 kr/lagg (samtliga K2 lagg tillverkas i Kina) sen laggs </p><p>marginal efter marginal pa. I slutanden star konsumenten dar och pungar ut 5000 spann...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knarren, post: 138172, member: 33830"] Svar till Dr Snow ang designkostnad for en skida: Det ar en mycket aktuell fraga i skidbranschen dar man ganska nyss borjat inse vilket enormt mervarde en attraktiv design ger. Som vanligt har skidbranschen "arvt" aven detta fran snowboard- och skateboardbranschen. Det som ar forvanande ar hur pass lite det faktiskt kostar att oka den sk shelf appealen. Ett varumarke betalar nagonstans runt 150 000 kr for att designa en linje skidor (ex. freestyleskidorna inom K2s skidlinje). Slar du ut det pa samtliga freestylelagg som K2 kranger (ca 100 000 par arligen) har du bilden framfor dig. 1,5 kr per lagg dar jag kan tanka mig att K2 interndebiterar ca 450 kr/lagg (samtliga K2 lagg tillverkas i Kina) sen laggs marginal efter marginal pa. I slutanden star konsumenten dar och pungar ut 5000 spann... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Dynastar & K2 06/07
Tillbaka
Topp