Dynastar leg 85 el K2 superstitious/nine lotta luv

Mjukglassen

Ny medlem
Tjej 23 år, 164 lång, 62 kg.
Åker minst 2v om året och ser mig som avancerad åkare, åker både pist och off pist, ibland väger det över på lite mer pistat.
Förra året kollade jag mycket på K2:s Nine lotta luv, och tyckte det verkade som de skulle passa mina önskningar, men såg i år att de inte verkar byggt vidare på modellen? Istället verkar Superstitious vara den som låg närmast..
Kollade nu även lite på Dynastar legend sultan 85, vilka många verkat vara nöjda med.

Viktigt att skidorna tål att stås på hårt i höga farter i pisten utan att börja fladdra, men ändå funka okej utanför. Så snälla ge mig lite tips!!

Emmelie

K2 SuperStitious blir den närmaste fortsättningen på Lotta Luv. Kan absolut vara en bra allrounder om du åker mest pist. Gå för 160 cm i så fall.
K2 SuperBurnin är också fin och väldigt fartstabil. Dock lite för smal om du även tänkt använda den utanför.
Dynastar Sultan 85 gillar jag själv väldigt skarpt om man har piståkning som huvudfokus. Sitter bra på hårt underlag och är väldigt fartstabil men samtidigt lättsvängd.
En annan god kandidat till det du söker kan vara:
- Völkl Kenja: Lättkörd och stabil. 86mm midja. Formen på tailen gör att den går lätt från kant till kant och inte "hänger" kvar för länge.

Tillbaka
Topp