Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynastar Legend Pro Rider 100 10/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AdilJohannes" data-source="post: 946667" data-attributes="member: 133082"><p>Ja det är sant att man kan köpa LP 105 billigt på Sport-Conrad, jag såg det i eftermiddags och tänkte över min prissättning. Men priset som du skrev är lite missledande eftersom man inte kommer så långt med skidor utan bindningar. För ett komplett paket är man minst uppe i ca 5000 svenska kronor + frakt.</p><p></p><p>Mitt par är av årsmodell 10/11 och enligt freerides Köp & Sälj är skidan då av årsmodell 2011. Ber om ursäkt för det tidigare skriftliga felet, ska genast ändra det.</p><p></p><p>Om du tycker att det låter som att jag bara baserar min annons på egna tankar om skidorna så är här Dynastars egna information om skidan(1) och ett test från Åka skidor(2) som referens:</p><p></p><p>1. En kompromisslös freerideskida för hela berget. Lagomt breda mått i kombination med en woodcore-titanal-sandwich konstruktion gör denna modell komplett och lämnar ingen friåkare oberörd. Oavsett om det är bristande skare, puder eller pist så ger denna skida avancerade åkare förutsättningar att bemästra alla underlag. Med förvånansvärd kvickhet och stabilitet på hårdare underlag är Pro Rider en testvinnare i kategorin breda skidor världen över. Passar goda till avancerade åkare som gillar hög fart.</p><p></p><p>2. Dynastar legend pro rider 100 är tre av fyra skidtestares favorit. En offpistskida som man även har kul i pisten med. Men självklart är det i offpisten den är bäst. Lite lättare och kvickare än föregångarna med samma namn. Den svarar bra på åkarens order.</p><p>För vem? Passar de flesta offpiståkare som vill ha en skida som fungerar bra på både mjuk och hård snö och som har mycket liv och gensvar i sig. Fixar både tungviktare och lättare åkare. </p><p></p><p>Andreas: Min favorit. Svänger snabbt och lätt på alla underlag. Stabila men ändå lättåkta.</p><p>Daniel: Otroligt bra skida som funkar överallt för mig. Går verkligen att lita på och vi har kul ihop. Ett riktigt bra köp.</p><p>Sara: Grepp och stabilitet som ett par storslalomlagg i pisten, lika lugna offpist och där flyter de fint. Två tummar upp!</p><p>Tobias: Grymma på hela berget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AdilJohannes, post: 946667, member: 133082"] Ja det är sant att man kan köpa LP 105 billigt på Sport-Conrad, jag såg det i eftermiddags och tänkte över min prissättning. Men priset som du skrev är lite missledande eftersom man inte kommer så långt med skidor utan bindningar. För ett komplett paket är man minst uppe i ca 5000 svenska kronor + frakt. Mitt par är av årsmodell 10/11 och enligt freerides Köp & Sälj är skidan då av årsmodell 2011. Ber om ursäkt för det tidigare skriftliga felet, ska genast ändra det. Om du tycker att det låter som att jag bara baserar min annons på egna tankar om skidorna så är här Dynastars egna information om skidan(1) och ett test från Åka skidor(2) som referens: 1. En kompromisslös freerideskida för hela berget. Lagomt breda mått i kombination med en woodcore-titanal-sandwich konstruktion gör denna modell komplett och lämnar ingen friåkare oberörd. Oavsett om det är bristande skare, puder eller pist så ger denna skida avancerade åkare förutsättningar att bemästra alla underlag. Med förvånansvärd kvickhet och stabilitet på hårdare underlag är Pro Rider en testvinnare i kategorin breda skidor världen över. Passar goda till avancerade åkare som gillar hög fart. 2. Dynastar legend pro rider 100 är tre av fyra skidtestares favorit. En offpistskida som man även har kul i pisten med. Men självklart är det i offpisten den är bäst. Lite lättare och kvickare än föregångarna med samma namn. Den svarar bra på åkarens order. För vem? Passar de flesta offpiståkare som vill ha en skida som fungerar bra på både mjuk och hård snö och som har mycket liv och gensvar i sig. Fixar både tungviktare och lättare åkare. Andreas: Min favorit. Svänger snabbt och lätt på alla underlag. Stabila men ändå lättåkta. Daniel: Otroligt bra skida som funkar överallt för mig. Går verkligen att lita på och vi har kul ihop. Ett riktigt bra köp. Sara: Grepp och stabilitet som ett par storslalomlagg i pisten, lika lugna offpist och där flyter de fint. Två tummar upp! Tobias: Grymma på hela berget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynastar Legend Pro Rider 100 10/11
Tillbaka
Topp