Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynastar Legend Pro Rider 115 - Något att ha?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Broddan" data-source="post: 908226" data-attributes="member: 80568"><p>Jag har kört de flesta utav skidorna i Dynastars sortiment. Och gillar man typiska Dynastar skidor som tidigare LP100 och LP XXL så är LP115 något helt annorlunda. Inte alls den solida, stabila och styva Dynastar känsla man annars är van vid.</p><p>Jag upplever mer LP115 som väldigt lättkörd, mjuk och bra flyt i toppen men i min smak för mjuk, ostabil i högre farter och en för kort bakskida som sagts här ovan. Dock ska det inte sägas att det inte kan vara en bra skida för dig. Beror helt enkelt på vad du ska ha den till och vad du förväntar dig av den. Men den går iaf inte att jämföra eller sammanlikna med Dynastars övriga freeride sortiment.</p><p>Har du kört någon utav de tidigare skidorna i LP serien?</p><p>Tyckte själv att det ifjol var ganska lustigt när det i sortimentet plötsligt blev ett glapp mellan Sultan 94 och LP115 vilket nu i år har ordnats till med nya LP105. Har själv kört LP XXL nu i många år men LP105 blir skidan som kommer att få ersätta XXL:n i år för min del.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Broddan, post: 908226, member: 80568"] Jag har kört de flesta utav skidorna i Dynastars sortiment. Och gillar man typiska Dynastar skidor som tidigare LP100 och LP XXL så är LP115 något helt annorlunda. Inte alls den solida, stabila och styva Dynastar känsla man annars är van vid. Jag upplever mer LP115 som väldigt lättkörd, mjuk och bra flyt i toppen men i min smak för mjuk, ostabil i högre farter och en för kort bakskida som sagts här ovan. Dock ska det inte sägas att det inte kan vara en bra skida för dig. Beror helt enkelt på vad du ska ha den till och vad du förväntar dig av den. Men den går iaf inte att jämföra eller sammanlikna med Dynastars övriga freeride sortiment. Har du kört någon utav de tidigare skidorna i LP serien? Tyckte själv att det ifjol var ganska lustigt när det i sortimentet plötsligt blev ett glapp mellan Sultan 94 och LP115 vilket nu i år har ordnats till med nya LP105. Har själv kört LP XXL nu i många år men LP105 blir skidan som kommer att få ersätta XXL:n i år för min del. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynastar Legend Pro Rider 115 - Något att ha?
Tillbaka
Topp