Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Dynastar Sultan 80, val av längd och montering?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skipolegrove" data-source="post: 612235" data-attributes="member: 102539"><p>Mer klarhet kring Fluid.</p><p>Fluid verkar inte vara något metallager i skidan, vilket någon påstod på forumet. Istället ser det ut att vara en flexplatta mellan skida och bindning som ger skidan jämnare flex och möjlighet att flytta monteringspunkt för en alpinbindning, liknande hyrbindningar. Se beskrivning på [MEDIA=youtube]0Y-5u2qbEc0.[/MEDIA] Det kan tyckas underligt att Dynastar visar bilder med olika design på skidor med och utan fluidplattan? Det kanske ändå finns någon skillnad i uppbyggnad av själva skidan. </p><p></p><p>FF, jag håller delvis med dig och därför har jag även sneglat på Sultan 85. Det är klart att Sultan 80 tillhör de smalare segmentet skidor, men de ingår i Dynastars Allmountain serie. De lär väl inte ge bästa surfet i pudersnö, men har man halvhöga telispjäxor (T2) så behövs det mer kraft att kanställa skidor med 90 mm bredd och mer, i hård pist. Sultan 80 är relativt billig och lätt (3600gr), vilket uppskattas vid toppturer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skipolegrove, post: 612235, member: 102539"] Mer klarhet kring Fluid. Fluid verkar inte vara något metallager i skidan, vilket någon påstod på forumet. Istället ser det ut att vara en flexplatta mellan skida och bindning som ger skidan jämnare flex och möjlighet att flytta monteringspunkt för en alpinbindning, liknande hyrbindningar. Se beskrivning på [MEDIA=youtube]0Y-5u2qbEc0.[/MEDIA] Det kan tyckas underligt att Dynastar visar bilder med olika design på skidor med och utan fluidplattan? Det kanske ändå finns någon skillnad i uppbyggnad av själva skidan. FF, jag håller delvis med dig och därför har jag även sneglat på Sultan 85. Det är klart att Sultan 80 tillhör de smalare segmentet skidor, men de ingår i Dynastars Allmountain serie. De lär väl inte ge bästa surfet i pudersnö, men har man halvhöga telispjäxor (T2) så behövs det mer kraft att kanställa skidor med 90 mm bredd och mer, i hård pist. Sultan 80 är relativt billig och lätt (3600gr), vilket uppskattas vid toppturer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Dynastar Sultan 80, val av längd och montering?
Tillbaka
Topp