Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Dynastar Sultan 80, val av längd och montering?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 612261" data-attributes="member: 13863"><p>Yopp ... jag är starkt benägen att hålla med FF. </p><p></p><p>Jag har svårt att se vad skidor mellan 75 - 90 mm i midjan egentligen fyller för syft. Idag finns det många skidor med midjemått 95 - 105 mm som ger ett mycket bra flyt i lössnön och ändå kan rippa pist med stjärna* ... Så, antingen väljer man en kvick pistskida med midjemått 65-75 mm eller går upp till en allmountainskida med midja > 90 mm. Detta gäller både alpint och knäböj.</p><p></p><p>Jag kör ett par K2 Hardside med 98 i midjan. En skida som inte är bäst på något men fungerar bra både i bottenlöst och isig pist. Inte lika kvick från kant till kant som en smal pistracer men tillräckligt smal för att fyra av hyggligt snäva kortsvängar ...</p><p></p><p>Jag kör iofs inte med knäböj ... men ändå!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 612261, member: 13863"] Yopp ... jag är starkt benägen att hålla med FF. Jag har svårt att se vad skidor mellan 75 - 90 mm i midjan egentligen fyller för syft. Idag finns det många skidor med midjemått 95 - 105 mm som ger ett mycket bra flyt i lössnön och ändå kan rippa pist med stjärna* ... Så, antingen väljer man en kvick pistskida med midjemått 65-75 mm eller går upp till en allmountainskida med midja > 90 mm. Detta gäller både alpint och knäböj. Jag kör ett par K2 Hardside med 98 i midjan. En skida som inte är bäst på något men fungerar bra både i bottenlöst och isig pist. Inte lika kvick från kant till kant som en smal pistracer men tillräckligt smal för att fyra av hyggligt snäva kortsvängar ... Jag kör iofs inte med knäböj ... men ändå! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Dynastar Sultan 80, val av längd och montering?
Tillbaka
Topp