Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynastar Sultan 85
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Broddan" data-source="post: 616157" data-attributes="member: 80568"><p>Det stämmer att Sultan 80 är en snällare version utav Sultan 85. Skillnaden mellan dessa är att Sultan 80 är som nämnet säger 5 mm smalare på mitten men också att det är metall i Sultan 85 vilket det inte är i Sultan 80.</p><p>Metallen i sig gör ju att du får en stabilare skida i fart och att du får mera respons och liksom skjuts lite mera ut ur svängen när du trycker till.</p><p></p><p>Däremot så kan det inte finnas någon fjolårets modell utav Sultan 80 då sultan-serien är helt ny för i år.</p><p>Kan tänka mig att säljaren kanske menar någon utav de äldre skidorna i legend-serien som t.ex. Legend 4800 eller Legend 8000.</p><p></p><p>Men jag tycker nog att du ska satsa på en midja som är 80 mm som minst. </p><p>Dagens skidor som är runt 80-95 mm i midjan fungerar såpass bra i backen och du har bara fördelar med en lite bredare skida sen när du ska köra utanför.</p><p>Finns inte någon av sultan skidorna så skulle jag nästan råda dig att gå upp lite istället för ner och då tänker jag t.ex. på Dynastar Mythic Rider som är 90 mm på mitten.</p><p></p><p>Så passa dig lite så att du inte blir påpackad några gamla skidor som säljaren vill bli av med och behåll lite is i magen och pröva hellre sultan skidorna om du ska till någon skidort senare i vinter istället.</p><p></p><p>Mvh Oskar</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Broddan, post: 616157, member: 80568"] Det stämmer att Sultan 80 är en snällare version utav Sultan 85. Skillnaden mellan dessa är att Sultan 80 är som nämnet säger 5 mm smalare på mitten men också att det är metall i Sultan 85 vilket det inte är i Sultan 80. Metallen i sig gör ju att du får en stabilare skida i fart och att du får mera respons och liksom skjuts lite mera ut ur svängen när du trycker till. Däremot så kan det inte finnas någon fjolårets modell utav Sultan 80 då sultan-serien är helt ny för i år. Kan tänka mig att säljaren kanske menar någon utav de äldre skidorna i legend-serien som t.ex. Legend 4800 eller Legend 8000. Men jag tycker nog att du ska satsa på en midja som är 80 mm som minst. Dagens skidor som är runt 80-95 mm i midjan fungerar såpass bra i backen och du har bara fördelar med en lite bredare skida sen när du ska köra utanför. Finns inte någon av sultan skidorna så skulle jag nästan råda dig att gå upp lite istället för ner och då tänker jag t.ex. på Dynastar Mythic Rider som är 90 mm på mitten. Så passa dig lite så att du inte blir påpackad några gamla skidor som säljaren vill bli av med och behåll lite is i magen och pröva hellre sultan skidorna om du ska till någon skidort senare i vinter istället. Mvh Oskar [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynastar Sultan 85
Tillbaka
Topp