Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Dynastar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nesta" data-source="post: 18629" data-attributes="member: 12649"><p>Dynastar Agyl vs. Völkl V-ski?????</p><p></p><p>Dessa två skidor spelar inte riktigt i samma serie. Har varken testat Agyl eller V-ski men jag åker på ett par Völkl G4 och kan inte tänka mig att V-ski är år och dar från den. M.a.o. en skida som du måste attackera rätt så bra för att få ut det mesta av den, den fungerar överallt, i stort sett, men då måste man som sagt kunna hantera den.</p><p>När jag jobbade på skiduthyrning i Frankrike så sa man att Agyl var något liknande Salomon Verse, alltså en skida för nybörjare/medelduktiga åkare som inte gav mycket tillbaka vid aggressivare åkning.</p><p></p><p>Min fråga till dig är följande:</p><p></p><p>Vet du överhuvudtaget vad V-ski är för en skida eller vill du köpa den bara för att det snackas mycket om den här? Om du bara åker en vecka om året och är en nybörjare till medelgod åkare så kommer åtminstone den första veckan inte bli så rolig eftersom skidan kommer att piska skiten ur dig.</p><p></p><p>M.V.H. Tomas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nesta, post: 18629, member: 12649"] Dynastar Agyl vs. Völkl V-ski????? Dessa två skidor spelar inte riktigt i samma serie. Har varken testat Agyl eller V-ski men jag åker på ett par Völkl G4 och kan inte tänka mig att V-ski är år och dar från den. M.a.o. en skida som du måste attackera rätt så bra för att få ut det mesta av den, den fungerar överallt, i stort sett, men då måste man som sagt kunna hantera den. När jag jobbade på skiduthyrning i Frankrike så sa man att Agyl var något liknande Salomon Verse, alltså en skida för nybörjare/medelduktiga åkare som inte gav mycket tillbaka vid aggressivare åkning. Min fråga till dig är följande: Vet du överhuvudtaget vad V-ski är för en skida eller vill du köpa den bara för att det snackas mycket om den här? Om du bara åker en vecka om året och är en nybörjare till medelgod åkare så kommer åtminstone den första veckan inte bli så rolig eftersom skidan kommer att piska skiten ur dig. M.V.H. Tomas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Dynastar
Tillbaka
Topp