Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynaster LP vs K2 hardside eller nåt sånt.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 579496" data-attributes="member: 40931"><p>jag vet inget om k2-skidan men jag tycker att LP passar in väl på den beskrivning du ger. Jag har inte kört nya LP dock utan den äldre varianten. Den nya är mjukare i spetsen och planpressat spann vilket bör ge den något sämre kötta-igenom-allt känsla i uppkört, men bättre i mjuk snö och skare. De gamla kommer i längderna 186 och 194 och de nya i 184 och 190 om jag inte missminner mig. Så kan du välja vilken sort du tror passar dig bäst.</p><p></p><p>Mina LP är 186or och går precis som du beskriver på räls om man vill. Men som sagt är dom inte bra i djup o-brant snö i stora svängar.</p><p></p><p>Skulle jag välja en skida till att köra mycket sverige "fort på alla underlag" och en vecka i alperna i vad man nu möter på där har jag svårt att tänka mig bättre skida. Optimalt är att ta med sig en komplementskida för djupa dagar i alperna, det duger utmärkt att köpa en mer eller mindre sönderkörd puderskida typ gammal EHP för 700 spänn. Till puder behövs inga skidor i bra skick.</p><p></p><p>För samma pris som du köper en sprojlans ny k2-skida bör du kunna hitta ett par LP i gott skick och ett par EHP i halvrisigt skick.</p><p></p><p></p><p></p><p>//Fredrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 579496, member: 40931"] jag vet inget om k2-skidan men jag tycker att LP passar in väl på den beskrivning du ger. Jag har inte kört nya LP dock utan den äldre varianten. Den nya är mjukare i spetsen och planpressat spann vilket bör ge den något sämre kötta-igenom-allt känsla i uppkört, men bättre i mjuk snö och skare. De gamla kommer i längderna 186 och 194 och de nya i 184 och 190 om jag inte missminner mig. Så kan du välja vilken sort du tror passar dig bäst. Mina LP är 186or och går precis som du beskriver på räls om man vill. Men som sagt är dom inte bra i djup o-brant snö i stora svängar. Skulle jag välja en skida till att köra mycket sverige "fort på alla underlag" och en vecka i alperna i vad man nu möter på där har jag svårt att tänka mig bättre skida. Optimalt är att ta med sig en komplementskida för djupa dagar i alperna, det duger utmärkt att köpa en mer eller mindre sönderkörd puderskida typ gammal EHP för 700 spänn. Till puder behövs inga skidor i bra skick. För samma pris som du köper en sprojlans ny k2-skida bör du kunna hitta ett par LP i gott skick och ett par EHP i halvrisigt skick. //Fredrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Dynaster LP vs K2 hardside eller nåt sånt.
Tillbaka
Topp