Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
E-handla Bräda!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 138660" data-attributes="member: 28391"><p>Mina erfarenheter av att handla snowboardprylar från USA gäller import som företagare men jag tror att det är i princip samma regler vid privatimport.</p><p></p><p>När man handlar från USA tillkommer, förutom fraktkostnaderna, tull på 3,7% på brädans pris plus frakten. Sedan tillkommer 25% i moms. Egentligen tror jag att man som privatimportör är skyldig att upplysa tullen om affären så att tull och moms kommer in till staten. Om man är helt passiv som köpare samtidigt som man lite fint ber butiken i USA att skicka paketet som gåva kan man med lite tur komma undan tull och moms. Detta är dock inget man kan räkna med så ta alltid med tull och moms i dina beräkningar när du jämför priserna och ta uteblivna avgifter som en ren bonus!!</p><p></p><p>veeco har en del erfarenhet av att privat handla snowboardprylar från Staterna så fråga gärna honom.</p><p></p><p>Peace!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 138660, member: 28391"] Mina erfarenheter av att handla snowboardprylar från USA gäller import som företagare men jag tror att det är i princip samma regler vid privatimport. När man handlar från USA tillkommer, förutom fraktkostnaderna, tull på 3,7% på brädans pris plus frakten. Sedan tillkommer 25% i moms. Egentligen tror jag att man som privatimportör är skyldig att upplysa tullen om affären så att tull och moms kommer in till staten. Om man är helt passiv som köpare samtidigt som man lite fint ber butiken i USA att skicka paketet som gåva kan man med lite tur komma undan tull och moms. Detta är dock inget man kan räkna med så ta alltid med tull och moms i dina beräkningar när du jämför priserna och ta uteblivna avgifter som en ren bonus!! veeco har en del erfarenhet av att privat handla snowboardprylar från Staterna så fråga gärna honom. Peace! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
E-handla Bräda!?
Tillbaka
Topp