Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
E-handla Bräda!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="n0bl" data-source="post: 138661" data-attributes="member: 52778"><p>Kevin,</p><p></p><p>Precis so Doughboy säger så tillkommer tull och moms när du handlar från icke-EUland.</p><p>REI.com kommer inte att skicka din vara som gåva, jag har frågat dom.</p><p></p><p>Om du vill komma undan tull och moms så krävs det flera saker:</p><p></p><p>1. Varan måste deklareras som en gåva</p><p></p><p>2. För att försäkra sig på att varan ej har ett kommersiellt värde så är det bra om detta skrivs på tulldeklarationen, typ "NO COMMERCIAL VALUE". </p><p></p><p>3. Värdet på snowboarden ska då skrivas ner till den ungefärliga egentliga värdet, INTE det kommersiella värdet.</p><p></p><p>4. Säljaren är tvungen att skriva en tulldeklaration, "proforma invoice" eller "customs invoce", skillnaden mellan dessa är att "proforma" skrivs vid försäljning av en vara och "customs invoice" skrivs vid andra typer av frakt.</p><p></p><p></p><p>Jag har beställt i stort sett alla mina nya saker(Bräda, hjälm, bindningar, jacka) från USA, jag kan verkligen rekomendera dig att importera!</p><p></p><p>Jag använder mig dock hellre av Ebay.com, detta för att priserna blir osannolikt låga, ett exempel:</p><p></p><p>I lördags hittade jag en Lib-tech Pacifier 164 2005, för 285$, dvs ca.2280:-, frakten skulle kosta ca 300:-, väldigt bra pris för en GRYM bräda!</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>Ps. PM:a mig om du har några fler frågor gällande import!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="n0bl, post: 138661, member: 52778"] Kevin, Precis so Doughboy säger så tillkommer tull och moms när du handlar från icke-EUland. REI.com kommer inte att skicka din vara som gåva, jag har frågat dom. Om du vill komma undan tull och moms så krävs det flera saker: 1. Varan måste deklareras som en gåva 2. För att försäkra sig på att varan ej har ett kommersiellt värde så är det bra om detta skrivs på tulldeklarationen, typ "NO COMMERCIAL VALUE". 3. Värdet på snowboarden ska då skrivas ner till den ungefärliga egentliga värdet, INTE det kommersiella värdet. 4. Säljaren är tvungen att skriva en tulldeklaration, "proforma invoice" eller "customs invoce", skillnaden mellan dessa är att "proforma" skrivs vid försäljning av en vara och "customs invoice" skrivs vid andra typer av frakt. Jag har beställt i stort sett alla mina nya saker(Bräda, hjälm, bindningar, jacka) från USA, jag kan verkligen rekomendera dig att importera! Jag använder mig dock hellre av Ebay.com, detta för att priserna blir osannolikt låga, ett exempel: I lördags hittade jag en Lib-tech Pacifier 164 2005, för 285$, dvs ca.2280:-, frakten skulle kosta ca 300:-, väldigt bra pris för en GRYM bräda! Lycka till! Ps. PM:a mig om du har några fler frågor gällande import! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
E-handla Bräda!?
Tillbaka
Topp