Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
E marker verkligen så kasst?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JONen" data-source="post: 136420" data-attributes="member: 36779"><p>Håller med Jesper mfl om att problemet allt som oftast ligger i dålig förspänning vid tjuvutlösningar. Det finns ingen annan förklaring i 99 fall av 100. Sen att bindningar spräcks/pajar är en annan femma - där kan det säkert vara så att det förekommer stora skillnader mellan olika märken just därför att konstruktionerna och materialen skiljer sig åt.</p><p>Då är ju frågan vilka märken som håller bäst/sämst vid olika aktiviteter?</p><p></p><p>Det verkar som om folk här antyder att marker pajar vid jibbing och då hårda fakielandningar. Korrekt? Annars verkar de funka riktigt bra vid åkning, t.ex. sk storabergsåkning/pisträjsning etc.</p><p></p><p>Sen antyder jag att Atomics 6-14 lätt går sönder vid krasher, efter att skidan löst ut o flyger iväg och landar på is t.ex. Har hänt mig o polers.</p><p></p><p>Sen har jag en aning om att Salomons bindningar har minst delar som kan gå sönder därför håller de så bra som jag upplevt att de faktiskt gör. Tror aldrig nåns polares salomons strejkat.</p><p></p><p>Look... har jag bara en föraning om att de där två stagen till bakdelen lätt kan böjas...?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JONen, post: 136420, member: 36779"] Håller med Jesper mfl om att problemet allt som oftast ligger i dålig förspänning vid tjuvutlösningar. Det finns ingen annan förklaring i 99 fall av 100. Sen att bindningar spräcks/pajar är en annan femma - där kan det säkert vara så att det förekommer stora skillnader mellan olika märken just därför att konstruktionerna och materialen skiljer sig åt. Då är ju frågan vilka märken som håller bäst/sämst vid olika aktiviteter? Det verkar som om folk här antyder att marker pajar vid jibbing och då hårda fakielandningar. Korrekt? Annars verkar de funka riktigt bra vid åkning, t.ex. sk storabergsåkning/pisträjsning etc. Sen antyder jag att Atomics 6-14 lätt går sönder vid krasher, efter att skidan löst ut o flyger iväg och landar på is t.ex. Har hänt mig o polers. Sen har jag en aning om att Salomons bindningar har minst delar som kan gå sönder därför håller de så bra som jag upplevt att de faktiskt gör. Tror aldrig nåns polares salomons strejkat. Look... har jag bara en föraning om att de där två stagen till bakdelen lätt kan böjas...? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
E marker verkligen så kasst?
Tillbaka
Topp