Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Efter korsbandsoperation - låsningar i knä
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OlofM" data-source="post: 934523" data-attributes="member: 30888"><p>MattiasSt gav ett bra svar så tänkte bara svara på några grejor.</p><p></p><p>Precis som Mattias sa så är det väldigt olika ifrån person till person. Men jag blev förvånad hur pass bra man va i knät direkt efter operationen(läkaren hade ju trotsa allt borrat i knät liksom), jag kunde stödja på knät på engång och hade faktiskt inte speciellt ont, åt bara lite smärtstillande första och andra dagen, samt att jag tog en tablett innan jag skulle somna första veckan för jag va inte ett dugg sugen att vakna upp och ha skit ont mitt i natten. Jag kunde väl egentligen gå kortare sträckor redan dagen efter(inomhus) men det är bara onödigt, efter 1 vecka kunde jag gå men sjukgymnasten ville att jag skulle använda kryckor i 3 veckor när jag gick lite längre sträckor. Men man går ju med kryckorna, betydligt mycket trevligare än att hoppa med kryckor.</p><p></p><p>Jag opererades på en onsdag, måndagen några dagar senare gick jag med kryckorna till skolan(tar nog 5 minuter om går som vanligt) och va i skolan någon timme, man känner rätt fort hur mycket man kan göra och när man måste sätta sig ner och vila. Efter en månad kunde jag gå lite längre promenader och efter två måndader upplevde jag inga problem med det vanliga vardagslivet förutom att man inte kunde idrotta som vanligt. Är nu inne på 4 månader och 2 veckor men har nog ganska lång bit kvar tills det känns helt normalt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OlofM, post: 934523, member: 30888"] MattiasSt gav ett bra svar så tänkte bara svara på några grejor. Precis som Mattias sa så är det väldigt olika ifrån person till person. Men jag blev förvånad hur pass bra man va i knät direkt efter operationen(läkaren hade ju trotsa allt borrat i knät liksom), jag kunde stödja på knät på engång och hade faktiskt inte speciellt ont, åt bara lite smärtstillande första och andra dagen, samt att jag tog en tablett innan jag skulle somna första veckan för jag va inte ett dugg sugen att vakna upp och ha skit ont mitt i natten. Jag kunde väl egentligen gå kortare sträckor redan dagen efter(inomhus) men det är bara onödigt, efter 1 vecka kunde jag gå men sjukgymnasten ville att jag skulle använda kryckor i 3 veckor när jag gick lite längre sträckor. Men man går ju med kryckorna, betydligt mycket trevligare än att hoppa med kryckor. Jag opererades på en onsdag, måndagen några dagar senare gick jag med kryckorna till skolan(tar nog 5 minuter om går som vanligt) och va i skolan någon timme, man känner rätt fort hur mycket man kan göra och när man måste sätta sig ner och vila. Efter en månad kunde jag gå lite längre promenader och efter två måndader upplevde jag inga problem med det vanliga vardagslivet förutom att man inte kunde idrotta som vanligt. Är nu inne på 4 månader och 2 veckor men har nog ganska lång bit kvar tills det känns helt normalt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Efter korsbandsoperation - låsningar i knä
Tillbaka
Topp