Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Efterlyser folk som köpt skoter i Kanada!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Patrik_L" data-source="post: 366364" data-attributes="member: 11393"><p>Knepigt det där med "crash" budget. Tar man det lungt när man kör så kostar det i stort sett bara soppa och slitdelar, Ny rem, styren, vajrar och kanske lite plast detaljer. Men ärligt talat Alla som har provat att köra skoter vet att man inte kan ta det lungt utan det e full gas som gäller. Och då kan allt gå sönder. </p><p></p><p>Helt plötsligt kommer ett träd förbispringande och ställer sej mitt i vägen och då går saker sönder. Eller om man rullar sin lilla leksak då kan det bli dyrt. </p><p>Kolla www.dpskis.com om senaste expeditionen. Där finns det en lista på vad som kan hända och saker man tappar.</p><p></p><p>Men hur har ni tänkt er att ni ska klara er på 1 skoter på 2 pers.... köp varsin det kommer ni inte ångra. </p><p>Jag har för mej att det e billigare att köpa skoter i usa än i kanada, men e inte helt säker. </p><p></p><p>Sen kommer ni behöva Ski rack. Där kan man välja om man vill köpa ett färdigt eller om man bygger själv. I år byggde jag med hjälp av en svets och en kapmaskin 3 skiracks för ca 30 dollar. Eller så kan man köpa ett färdigt för 300 dollar. </p><p></p><p>Lite annat intresant att veta. </p><p>Högt styer = Bra</p><p>Trasiga handtags värmare= Dåligt</p><p>Läsa manual till skotern= bra</p><p>Glömma verktyg= skitdåligt</p><p>Lång matta med ca 62 inch = bra</p><p>En skoter att dela på = verkligen inte bra</p><p>Karta = bra</p><p>30 m rep = kan rädda liv </p><p>Glömma spade när man kör i puder = mycket dåligt</p><p>Tanka skotern med diesel = inte bra ( men det ryker ganska mycket.)</p><p>Kontrolera att allt sitter fast lite då och då = bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Patrik_L, post: 366364, member: 11393"] Knepigt det där med "crash" budget. Tar man det lungt när man kör så kostar det i stort sett bara soppa och slitdelar, Ny rem, styren, vajrar och kanske lite plast detaljer. Men ärligt talat Alla som har provat att köra skoter vet att man inte kan ta det lungt utan det e full gas som gäller. Och då kan allt gå sönder. Helt plötsligt kommer ett träd förbispringande och ställer sej mitt i vägen och då går saker sönder. Eller om man rullar sin lilla leksak då kan det bli dyrt. Kolla www.dpskis.com om senaste expeditionen. Där finns det en lista på vad som kan hända och saker man tappar. Men hur har ni tänkt er att ni ska klara er på 1 skoter på 2 pers.... köp varsin det kommer ni inte ångra. Jag har för mej att det e billigare att köpa skoter i usa än i kanada, men e inte helt säker. Sen kommer ni behöva Ski rack. Där kan man välja om man vill köpa ett färdigt eller om man bygger själv. I år byggde jag med hjälp av en svets och en kapmaskin 3 skiracks för ca 30 dollar. Eller så kan man köpa ett färdigt för 300 dollar. Lite annat intresant att veta. Högt styer = Bra Trasiga handtags värmare= Dåligt Läsa manual till skotern= bra Glömma verktyg= skitdåligt Lång matta med ca 62 inch = bra En skoter att dela på = verkligen inte bra Karta = bra 30 m rep = kan rädda liv Glömma spade när man kör i puder = mycket dåligt Tanka skotern med diesel = inte bra ( men det ryker ganska mycket.) Kontrolera att allt sitter fast lite då och då = bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Efterlyser folk som köpt skoter i Kanada!
Tillbaka
Topp