Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Efterlyser folk som köpt skoter i Kanada!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 366503" data-attributes="member: 61849"><p>Kollade med försäkringsbolag (länsförsäkringar) och de täcker inte några motorfordon alls, utan sådana försäkringar måste man anordna på plats så det är ett Kanadensiskt försäkringsbolag som man får ta det med. Och jag kan tänka mig att de inte är så generösa som våra svenska bolag.</p><p></p><p>Höjden vi kommer köra på är cirkus 1000-2500m så det är nästan låghöjd, men tack för tipset, lätt att glömma sådana detaljer i förbifarten. </p><p></p><p>Av vad jag sett så är RX-1/Apex inte särskilt mycket dyrare än Rmk eller summit. 6-9000dollar för en 2005-2006:a är i många fall billigare(?) än motsvarande 2-takt. Börjar mer och mer synas som ett bra alternativ.</p><p></p><p>Inte många som rekommenderar att åka två alltså? Men en måste ju i stort sett transportera ner skotern annars blir det inte mycket vinst för skidåkningens skull. Det blir svårare att åka två men när man tittar på de som kan och det står en på var sida om skotern och delar på styret så ser det ut som om man kan lära sig i alla fall.</p><p></p><p>Nu när allt kommer omkring och det mer eller mindre känns som att vad man än köper för skoter så kommer det bli ett par tre tusen dollar i förlust kanske det för våra ändamål är bättre att försöka hitta en äldre runt -00 -01 för billga pengar och köra så länge det håller och sen efter säsongens slut (om den håller så länge) försöka sälja den nästan gratis till någon som vill ha den till reservdelsobjekt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 366503, member: 61849"] Kollade med försäkringsbolag (länsförsäkringar) och de täcker inte några motorfordon alls, utan sådana försäkringar måste man anordna på plats så det är ett Kanadensiskt försäkringsbolag som man får ta det med. Och jag kan tänka mig att de inte är så generösa som våra svenska bolag. Höjden vi kommer köra på är cirkus 1000-2500m så det är nästan låghöjd, men tack för tipset, lätt att glömma sådana detaljer i förbifarten. Av vad jag sett så är RX-1/Apex inte särskilt mycket dyrare än Rmk eller summit. 6-9000dollar för en 2005-2006:a är i många fall billigare(?) än motsvarande 2-takt. Börjar mer och mer synas som ett bra alternativ. Inte många som rekommenderar att åka två alltså? Men en måste ju i stort sett transportera ner skotern annars blir det inte mycket vinst för skidåkningens skull. Det blir svårare att åka två men när man tittar på de som kan och det står en på var sida om skotern och delar på styret så ser det ut som om man kan lära sig i alla fall. Nu när allt kommer omkring och det mer eller mindre känns som att vad man än köper för skoter så kommer det bli ett par tre tusen dollar i förlust kanske det för våra ändamål är bättre att försöka hitta en äldre runt -00 -01 för billga pengar och köra så länge det håller och sen efter säsongens slut (om den håller så länge) försöka sälja den nästan gratis till någon som vill ha den till reservdelsobjekt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Efterlyser folk som köpt skoter i Kanada!
Tillbaka
Topp